جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

توزین نوار نقاله

توزین نوار نقاله یک دستگاه کاربردی در زمینه اندازه گیری وزن مواد بوده که این فرایند را با دقت و سرعت بالا انجام می دهد. در طراحی این توزین ها از یک تسمه استفاده شده است که بر روی غلتک های فلزی قرار می گیرد و زمینه را برای حرکت مواد و محاسبه وزن آنها فراهم می کند.

فرایند اندازه گیری وزن مواد در این سیستم به صورت پیوسته و مداوم انجام می شود و همین امر نیز به بهبود فرایند اجرایی و افزایش راندمان کاری کمک زیادی می کند. با توجه به اهمیت بالای استفاده از توزین نوار نقاله در بسیاری از زمینه های کاری، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این دستگاه ها به انواع آنها، مزایا، قابلیت ها، کاربردها، میزان دقت این تجهیزات، نکات مهم در خرید، عوامل مؤثر بر قیمت و نحوه خرید اینترنتی آنها بپردازیم.

معرفی توزین نوار نقاله

امروزه از نوار نقاله ها در بسیاری از زمینه های کاری استفاده می شود که کاربرد عمده آنها در زمینه جابجایی و انتقال مواد است. همچنین فرایند جابجایی و حمل مواد توسط این دستگاه ها بسته به شرایط کاری می تواند به صورت افقی، شیب دار و ترکیبی انجام شود. با این وجود در برخی زمینه های کاری مانند کارخانه های سیمان و سنگ، معادن زغال سنگ، استخراج شن و ماسه و غیره که با متریال سنگین در ارتباط هستند لازم است در کنار جابجایی و انتقال مواد، وزن آنها نیز اندازه گیری و ثبت شود که برای این منظور از سیستمی با عنوان توزین نوار نقاله استفاده می شود.

از آن جایی که در این زمینه های کاری تشخیص دقیق مواد اولیه و حجم تولیدات تأثیر زیادی بر میزان سود و زیان فرایند کاری دارد استفاده از این دستگاه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با استفاده از سیستم توزین، اندازه گیری وزن مواد در چرخه تولید به صورت پیوسته و مداوم امکان پذیر بوده که این مقادیر پس از ثبت جهت بررسی بیشتر در قالب فایل هایی ذخیره و نگهداری می شوند. این سیستم در کنار افزایش راندمان کاری باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود و استفاده از آن به توسعه و پیشرفت پروژه کاری کمک زیادی می کند.

 

انواع توزین نوار نقاله (Belt Scale)

انواع توزین نوار نقاله (Belt Scale)

توزین نوار نقاله در انواع و مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شود که از جمله آنها می توان به توزین تک لودسل، توزین دو لودسل و توزین چهار لودسل اشاره کرد. در ادامه به معرفی و بررسی بیشتر این دستگاه ها خواهیم پرداخت که به صورت زیر است.

محصول پیشنهادی: درام نوار نقاله

توزین تک لودسل

توزین تک لودسل جزو اولین نسل های توزین دینامیک بوده که با عنوان توزین Single Point نیز شناخته می شود. در طراحی این توزین ها از یک لودسل استفاده می شود که در زیر آیدلر قرار می گیرد. چنان چه بار به صورت غیریکنواخت بر روی دستگاه پخش شود،  گشتاور وزنی بر روی لودسل ایجاد شده که این گشتاور خود باعث افزایش خطای سیستم می شود. به همین دلیل این توزین ها در زمینه کار با صنایع بزرگ از دقت مناسبی برخوردار نیستند.

مقاله پیشنهادی:  روغن مناسب برای گیربکس های صنعتی

توزین نوار نقاله دو لودسل

توزین دو لودسل نوع دیگری از توزین بوده که به منظور برطرف سازی ایرادات توزین تک لودسل طراح شده است. در این توزین ها مسئله گشتاور وزنی رفع گردیده و به همین از دقت بالاتری برخوردار هستند. از طرفی استفاده از این توزین ها موجب تسهیل کار تکنسین های نصب در زمینه هم ترازسازی و کالیبراسیون می شود. از معایب توزین دو لودسل می ستوان به کوچک بودن ناحیه انداره گیری و کم بودن نمونه های مورد توزین اشاره کرد.

توزین چهار لودسل

با گسترش علم و تکنولوژی به تدریج توزین های پیشرفته ای چون توزین چهار لودسل به جای توزین های تک لودسل و دو لودسل مورد استفاده قرار گرفتند. در این دستگاه ها  معایب و ایرادات دیگر توزین ها دیده نمی شد و به همین دلیل در بسیاری از زمینه های کاری از اهمیت بالایی برخوردار بودند. این توزین ها بسته به شرایط بهره برداری به صورت دو آیدلر، سه آیدلر و چهار آیدلر طراحی و عرضه می شوند.

وب سایت Schenckprocess توزین نوار نقاله را اینگونه تعریف کرده ؛ توزین نوار نقاله برای اندازه‌گیری و گزارش مداوم نرخ جریان و مجموع موادی که روی تسمه نقاله حمل می‌شوند، استفاده می‌شود. وزن مواد حمل شده با توزین نوار نقاله و اندازه گیری سرعت تسمه تعیین می شود.

محصول پیشنهادی: الواتور

مزایا و قابلیت های توزین نوار نقاله

مزایا و قابلیت های توزین نوار نقاله

توزین نوار نقاله با توجه به نوع طراحی و کاربری که دارد از مزایا و قابلیت های بسیاری برخوردار بوده که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. از قابلیت های توزین می توان به دقت بالا در اندازه گیری، نمایش وزن مواد عبوری از دستگاه، ذخیره داده ها بر اساس تاریخ و ساعت و امکان استفاده از آن در دیگر شیفت های کاری، نمایش خرابی ها و امکان نمایش داده ها به صورت از راه دور  بر روی کامپیوتر و تلفن همراه اشاره کرد.

علاوه بر آن استفاده از این دستگاه با مزایای بسیاری همراه بوده که از جمله آنها می توان به افزایش توان تولیدی و صرفه جویی در هزینه های اجرایی اشاره کرد. کاهش نیاز به نیروی اجرایی و اشغال فضای کم از دیگر مزایایی است که باعث می شود از این دستگاه ها در بسیاری از زمینه های کاری استفاده شود.

کاربردهای توزین نوار نقاله

این سیستم به دلیل مزایا و قابلیت های بسیاری که دارد از کاربردهای گسترده ای برخوردار بوده که از جمله آنها می توان به استفاده از این دستگاه ها در صنایع فولاد و پتروشیمی اشاره کرد. همچنین از این تجهیزات به صورت گسترده در کارخانه دام و طیور نیز استفاده می شود. از دیگر کاربردهای توزین می توان به  استفاده از آن در کارخانه شیشه سازی، کاشی و سرامیک اشاره کرد. البته کاربرد توزین فقط به این موارد محدود نبوده و از این دستگاه به صورت گسترده در کارخانه آسفالت، معادن زغال سنگ، شن و ماسه نیز استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی:  انواع آپارات نوار نقاله

دقت توزین نوار نقاله

دقت توزین نوار نقاله

توزین ها معمولاً از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند و این تجهیزات با دقت اندازه گیری ۰.۲۵± و ۰.۵± و ۱± درصد عرضه می شوند. البته نوع و مدل توزین و طراحی که این دستگاه دارد تأثیر زیادی بر دقت آن خواهد داشت. به عنوان مثال دقت توزین چهار لودسل در مقایسه با دیگر مدل ها بیشتر بوده و بر همین اساس خطای اندازه گیری در این مدل بسیار پایین تر از دیگر مدل ها خواهد بود. از دیگر عواملی که می تواند بر دقت توزین تأثیرگذار باشد می توان به آیدلرها و فاصله به آنها اشاره کرد. البته عرضه تسمه و میزان بارگذاری آن نیز می تواند بر دقت اندازه گیری این تجهیزات تأثیرگذار باشد.

محصول پیشنهادی: رولیک نوار نقاله

نکات مهم در خرید توزین نوار نقاله

قبل از خرید این دستگاه ها لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی این تجهیزات خواهند داشت. در این بخش به معرفی و بررسی ۶ مورد از این فاکتورها خواهیم پرداخت که به صورت زیر است:

توجه به جنس غلتک ها و بدنه نوار

اولین فاکتوری که در هنگام خرید توزین نوار نقاله لازم است بدان توجه شود جنس غلتک ها و بدنه نوار بوده که باید بر اساس شرایط کاری انتخاب شوند. از آن جایی که نوع مواد بکار رفته در طراحی این اجزا و کیفیت ساخت آنها تأثیر زیادی بر عملکرد و دوام این قطعات در فرایندهای اجرایی به ویژه در شرایط کاری سخت دارند، لازم است در هنگام خرید به این فاکتورها توجه کافی شود.

توجه به سایز و اندازه غلتک ها

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام خرید توزین می بایست بدان توجه شود سایز و اندازه غلتک بوده که باید بر اساس نیاز و شرایط کاری انتخاب شود. از آنجایی که سنگین بودن بار می تواند به غلتک ها آسیب برسانند لازم است در انتخاب سایز آنها دقت کافی شود. به عنوان مثال غلتک های با ابعاد بزرگتر برای انتقال مواد سنگین مناسب تر هستند، در حالی که برای انتقال مواد سبک می توان از غلتک های با سایز پایین نیز استفاده کرد.

محصول پیشنهادی: پایه رولیک

توجه به نوع بار و انباشت آن در انتخاب توزین نوار نقاله

توجه به نوع بار و انباشت آن در انتخاب توزین نوار نقاله

نوع بار و انباشت آن فاکتور مهم دیگری است که در هنگام خرید توزین می بایست بدان توجه شود. توزین موردنظر شما باید از ظرفیت لازم جهت انتقال بار با حجم و وزن مشخص برخوردار باشد. نوع بسته بندی بار و شکننده بودن یا نبودن آن نیز از دیگر فاکتورهایی است که در هنگام خرید توزین لازم است مورد توجه قرار گیرد.

توجه به فاصله انحنا و مسیر انتقال

فاصله انحنا و مسیر انتقال از دیگر فاکتورهایی است که در هنگام خرید توزین نوار نقاله لازم است بدان توجه شود. چنان چه قصد استفاده از توزین در شرایط کاری را دارید که از پیچ و خم های بسیاری برخوردار است توصیه می شود مدل هایی که از مکانیزم انتقال بار و قدرت برخوردار هستند را خریداری نمایید. طراحی این دستگاه ها برای چنین محیط ها و شرایط کاری نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد که لازم است توسط افراد متخصص در این زمینه صورت گیرد.

توجه به رفتار بار و شرایط محیطی

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام تهیه توزین نوار نقاله لازم است بدان توجه شود رفتار بار و شرایط محیطی بوده که قرار است دستگاه توزین در آن مورد استفاده قرار گیرد. هر کدام از این فاکتورها تأثیر زیادی بر عملکرد و دوام این دستگاه ها خواهند داشت که لازم است مورد توجه قرار گیرند. به عنوان مثال چنان چه قصد دارید از این دستگاه در محیط های مرطوب، گرم، با گرد و غبار بالا و غیره استفاده نمایید بهتر است مدل های مستحکم که از مقاومت بالایی برخوردار هستند را خریداری نمایید.

مقاله پیشنهادی:  نحوه کار دستگاه نوار نقاله

محصول پیشنهادی: تسمه نقاله

توجه به برند سازنده توزین نوار نقاله

فاکتور مهم دیگری که در هنگام خرید توزین لازم است بدان توجه شود برند و شرکت سازنده آن بوده که تأثیر زیادی بر عملکرد، دقت و دوام این دستگاه ها خواهد داشت.

قیمت توزین نوار نقاله

قیمت توزین نوار نقاله

قیمت توزین نوار نقاله به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در هنگام خرید این تجهیزات لازم است مورد توجه قرار گیرند. اولین عامل مؤثر بر قیمت توزین نقاله نوع و مدل این دستگاه ها بوده که معمولاً بر اساس نیاز کاری انتخاب می شوند. همان طور که اشاره کردیم توزین ها در سه مدل تک لودسل، دو لودسل و چهار لودسل عرضه می شوند که به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند.

عامل دوم نوع نمایشگر این توزین ها بوده که باعث تفاوت در قیمت عرضه آنها می شود. در هر یک از این دستگاه ها با توجه به کارایی که دارند از صفحه نمایش ویژه ای استفاده شده است که نوع طراحی و عملکرد آن بر قیمت تمام شده توزین تأثیرگذار خواهد بود. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت توزین ها می توان به نوع تجهیزات نصب شده بر روی این دستگاه ها اشاره کرد. البته نوع متریال مورد استفاده در ساخت توزین و کیفیت ساخت قطعات آن نیز بر قیمت تمام شده این دستگاه تأثیرگذار خواهد بود. هر چه کیفیت ساخت قطعات توزین بالاتر باشد به دلیل کارایی و دوام بالایی که دارد از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

برند و شرکت تولیدکننده توزین عامل دیگری است که باعث ایجاد تفاوت در قیمت عرضه این تجهیزات می شود. توزین هایی که توسط برندهای معتبر و محبوب عرضه می شوند به دلیل کیفیت و طول عمر بالایی که دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. در آخر از نقش فروشنده ها بر قیمت نهایی این تجهیزات نمی توان چشم پوشی کرد که لازم است در هنگام خرید به این فاکتور نیز توجه شود.

خرید اینترنتی توزین نوار نقاله

برای تهیه توزین نوار نقاله می توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام نمایید. امروزه روش خرید اینترنتی به دلیل مزایایی که دارد به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه و صرف انرژی و زمان اضافی برای این کار نیست. همچنین در این روش امکان مشاهده محصولات همراه با مشخصات و قیمت آنها از طریق صفحات اینترنتی فروشگاه ها به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته وجود دارد و همین امر نیز سبب تسهیل فرایند خرید می شود. از آن جایی که فروشگاه های بسیاری در زمینه عرضه این دستگاه ها فعالیت دارند ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که از معتبرترین فروشگاه ها در زمینه عرضه تجهیزات صنعتی به ویژه مدل های مختلف توزین نوار نقاله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *