جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در زنجان

نوار نقاله در زنجان کاربرد گسترده ای در صنایع دارد و در بسیاری از زمینه های کاری به منظور جابجایی و حمل مواد، اجناس و کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی این دستگاه ها به گونه ای بوده که می توان از آنها در شرایط کاری مختلف و فضاهای محدود نیز استفاده کرد. کار با این تجهیزات با افزایش ایمنی سیستم اجرایی  و صرفه جویی در هزینه های آن همراه خواهد بود. با توجه به ویژگی ها و مزایای بسیار این دستگاه ها و نقش مهم آنها در فعالیت های صنعتی، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی نوار نقاله ها به اجزای و بخش های سازنده این دستگاه ها، عملکرد آنها، انواع و مدل های مختلف نوار نقاله، کاربردهای این دستگاه ها، نکات مهم در انتخاب این آنها، قیمت و نحوه خرید نوار نقاله در زنجان بپردازیم.

معرفی نوار نقاله

نوار نقاله یک دستگاه پرکاربرد در صنعت بوده که به دلیل کاربری بالایی که دارد در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با عناوین دیگری چون تسمه نقاله یا کانوایر نیز شناخته می شود و در انواع و مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شود. از نوار نقاله ها با توجه به ابعاد و ظرفیتی که دارند می تواند در جابجایی و انتقال انواع مواد با اوزان مختلف استفاده کرد. همچنین از این دستگاه ها با توجه به نوع شرایط کاری می توان به صورت افقی یا شیب دار نیز استفاده نمود.

امکان جابجایی و انتقال مواد با استفاده از کانوایر برای فواصل مختلف امکان پذیر بوده که برای فواصل دور لازم است از ترکیب چند کانوایر مرتبط با هم استفاده کرد. در کار با این تجهیزات دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی با تعداد بالا نیست و استفاده از آنها باعث افزایش سرعت اجرایی و کاهش هزینه ها می شود. نوار نقاله ها در انواع و مدل های مختلفی در دسترس بوده که هر کدام از آنها از ابعاد و ظرفیت متفاوتی برخوردار هستند که در هنگام خرید نوار نقاله در زنجان لازم است به این موضوع توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  کاربرد نوار نقاله در صنعت

اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله (تسمه نقاله)

از جمله اجزا و قطعاتی که در طراحی نوار نقاله ها مورد استفاده قرار می گیرند و نقش مهمی در عملکرد و کارایی این دستگاه ها دارند می توان به بخش الکتروموتور، گیربکس، تسمه یا نوار، غلتک ها، شاسی، رولیک ها، سفت کن نوار و غیره اشاره کرد. الکتروموتورهای مورد استفاده در طراحی نوار نقاله با توجه مدل این دستگاه ها و زمینه کاری آنها می توانند از نوع شافت مستقیم، آویز، کرانویل و غیره باشند.

همچنین در طراحی این دستگاه ها از مدل های مختلف گیربکس (گیربکس هلیکال، خورشیدی و غیره) استفاده می شود که هر کدام از آنها نقش مهمی در کارکرد نوار نقاله دارند. تسمه های به کار رفته در نوار نقاله از جنس لاستیک یا فلز بوده که با عرض های متفاوت در طراحی این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند. در خرید نوار نقاله در زنجان لازم است به نوع طراحی و کیفیت ساخت این اجزا توجه کافی شود.

اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله (تسمه نقاله)

عملکرد نوار نقاله (کانوایر)

در طراحی نوار نقاله از بخشی با عنوان الکتروموتور استفاده شده است که نیروی محرکه لازم جهت حرکت تسمه و در نهایت جابجایی مواد را فراهم می کند. با روشن کردن الکتروموتور گشتاور مورد نیاز جهت جابجایی یا انتقال مواد پس از عبور از گیربکس به بخش درام می رسد. در این بخش از دو غلتک محرک و متحرک استفاده شده است که با انتقال گشتاور به غلتک محرک و در نهایت چرخش آن شرایط برای چرخش غلتک متحرک و حرکت تسمه فراهم می شود. با حرکت تسمه مواد و کالاهایی که بر روی آن قرار گرفته اند به راحتی از بخش مبدأ به بخش مقصد منتقل می شوند. همچنین در کانوایرها از طریق بخش گیربکس می توان گشتاور خروجی دستگاه و سرعت جابجایی تسمه را کنترل و تنظیم کرد.

انواع کانوایرها در خرید نوار نقاله در زنجان

نوار نقاله ها در انواع و مدل های مختلفی در دسترس بوده که می توان از آنها با توجه به نیاز و شرایط کاری استفاده کرد از مدل های مختلف این دستگاه ها که از کاربرد گسترده ای نیز برخوردار هستند می توان به  نوار نقاله اسپیرال، نوار نقاله پیاله ای، نوار نقاله تلسکوپی، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله ثابت، نوار نقاله آکاردئونی، نوار نقاله ناودانی، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله تسمه ای، نوار نقاله غلتکی، نوار نقاله زنجیری موتور سیکلت، نوار نقاله بازیافت زباله، نوار نقاله فرودگاهی، نوار نقاله هیدرولیکی، نوار نقاله استاکر، نوار نقاله تونلی، نوار نقاله حلزونی، نوار نقاله دستچین و نوار نقاله سنگ شکن اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله تردمیل یا تسمه نقاله تردمیل چیست؟

کاربردهای نوار نقاله

کانوایرها به دلیل مزایا و قابلیت های بسیاری که دارند از کاربرد گسترده ای برخوردار هستند که از جمله آنها می توان به استفاده از این تجهیزات در فرایند جابجایی و انتقال مواد در صنایع غذایی، کشاورزی، دارویی، سیمان، معادن و غیره اشاره کرد. از دیگر کاربردهای نوار نقاله ها می توان به استفاده از آنها در فرودگاه ها، پست خانه ها، فروشگاه ها، انبارها، کارگاه ها، بخش تولید و مونتاژ قطعات، خطوط انتقال کالاها و غیره اشاره

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در زنجان

توصیه ما به خریداران این است که قبل از خرید نوار نقاله در زنجان به یک سری نکات توجه داشته باشند تا یک دستگاه با کیفیت و با کارایی لازم را خریداری نمایند. نکته اول در خرید این تجهیزات توجه به برند سازنده آنها بوده که تأثیر مستقیمی بر کارایی و دوام  آنها خواهد داشت. کانوایرهای عرضه شده توسط برندهای معتبر به دلیل طراحی با کیفیت و مقاومی که دارند از کارایی و دوام بالایی برخوردار هستند. نکته دوم بررسی تطابق نوار نقاله با زمینه کاری مورد نظر بوده که بر همین اساس این دستگاه ها در انواع و مدل های مختلفی در دسترس هستند که می توان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد.

نکته بعدی در خرید نوار نقاله در زنجان توجه به ابعاد و ظرفیت این دستگاه ها بوده که تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی آنها در سیستم های اجرایی دارد. چنان چه ظرفیت نوار نقاله پایین تر از شرایط کاری مورد نظر باشد احتمال آسیب به ساختار و بخش های مختلف آن بالاتر است. توجه به کیفیت ساخت قطعات نوار نقاله و نوع متریال بکار رفته در ساخت آن نکته مهم دیگری است که در هنگام خرید نوار نقاله در زنجان لازم است بدان توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  تسمه نقاله نسوز یا ضد حرارت چیست؟

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در زنجان

قیمت نوار نقاله در زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار

قبل از خرید نوار نقاله در زنجان لازم است به قیمت این دستگاه ها توجه شود که خود به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اولین عامل مؤثر بر قیمت نوار نقاله ها مدل این دستگاه ها بوده که معمولاً بر اساس نیاز و شرایط کاری انتخاب می شود. هر کدام از مدل های تسمه ای، زنجیری، تلسکوپی و غیره کانوایر از طراحی و ساختار خاصی برخوردار بوده که باعث تفاوت در قیمت آنها می شود. ابعاد و ظرفیت نوار نقاله عامل دیگری است که باعث ایجاد تفاوت در قیمت تمام شده آنها می شود.

هر چه ابعاد و ظرفیت این دستگاه ها بیشتر باشد قیمت آنها بالاتر خواهد بود که در هنگام خرید نوار نقاله در زنجان لازم است بدان توجه شود. از دیگر نکات مؤثر بر قیمت کانوایرها می توان به برند تولیدکننده آنها اشاره کرد که تأثیر زیادی بر کارایی و دوام آنها دارد. نوار نقاله هایی که توسط برندهای معتبر عرضه می شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. نوع متریال بکار رفته در ساخت نوار نقاله و کیفیت ساخت قطعات آن از دیگر عواملی است که باعث تغییر در قیمت نهایی این دستگاه می شود.

خرید نوار نقاله در زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار

اگر قصد خرید نوار نقاله در زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار را دارید توصیه می  کنیم این تجهیزات را از فروشگاه های معتبر در این زمینه مانند فروشگاه ره آوران صنعت قومس خریداری نمایید که متنوع ترین مدل های نوار نقاله را از بهترین برندها در اختیار خریداران قرار می دهد. دستگاه های عرضه شده در این مرکز از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *