جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در قم

نوار نقاله در قم در ابعاد و ظرفیت های مختلفی در دسترس بوده و در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود این تجهیزات فرایندهای کاری به صورت بدون وقفه و با سرعت بالا قابل اجرا خواهند بود و در پروسه اجرای آنها خللی ایجاد نمی شود. همچنین در کار با این تجهیزات نیازی به بکارگیری نیروی اجرایی با تعداد بالا نیست و همین مسئله با کاهش خطای انسانی و صرفه جویی در هزینه ها همراه خواهد بود. با توجه به نقش مهم نوار نقاله ها در فرایند اجرایی سیستم های کاری و کاربرد گسترده آنها در حوزه صنایع، در این مقاله در نظر داریم ضمن معرفی نوار نقاله ها به انواع این دستگاه ها، مزایا و کاربردهای آنها، چگونگی عملکرد نوار نقاله ها ها، نکات مهم و ضروری در خرید این آنها، عوامل مؤثر بر قیمت و نحوه خرید نوار نقاله در قم بپردازیم.

نوار نقاله چیست؟

دستگاه نوار نقاله که از آن با عنوان کانوایر یا تسمه نقاله نیز یاد می شود از دستگاه های پرکاربرد در زمینه های مختلف کاری بوده که از آن به منظور جابجایی و حمل مواد از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده می شود. کانوایرها در ابعاد و ظرفیت های متفاوتی طراحی می شوند تا بتوان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. همچنین امکان کار با نوار نقاله ها بنا بر شرایط کاری به دو صورت افقی و شیب دار وجود دارد.

این دستگاه ها در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند که در طراحی آنها از اجزا و بخش های متفاوتی استفاده شده است. از جمله این اجزا که نقش مهمی در عملکرد کانوایر دارند می توان به الکتروموتور، تسمه، درام (غلتک ها)، گیربکس، شاسی، رولیک ها، سفت کن نوار و غیره اشاره کرد. عملکرد هر کدام از این اجزا تأثیر زیادی بر کیفیت و کارایی نوار نقاله دارد که در هنگام خرید نوار نقاله در قم لازم است بدان توجه شود.

تسمه‌های نقاله منجید دار پرکاربردترین تسمه‌های نقاله هستند که از یک یا چند لایه منجید یا کرکس تشکیل شده‌اند.

عملکرد نوار نقاله (تسمه نقاله) چگونه است؟

در رابطه با نحوه کارکرد این دستگاه ها می توان گفت که نیروی محرکه مورد نیاز آنها از طریق بخش الکتروموتور تأمین می شود که این نیرو پس از عبور از گیربکس به بخش درام منتقل می گردد. البته امکان کنترل و تنظیم این نیروی چرخشی از طریق گیربکس وجود دارد که در نهایت به غلتک های موجود در بخش درام منتقل می شود. با چرخش این غلتک ها و در نهایت چرخش تسمه یا نوار دستگاه شرایط برای جابجایی و انتقال مواد از بخش ورودی کانوایر به بخش خروجی آن فراهم می شود. رولیک های مورد استفاده در طراحی نوار نقاله نیز به بهبود عملکرد این دستگاه در جابجایی و انتقال مواد کمک زیادی می کنند.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در اردبیل

عملکرد نوار نقاله (تسمه نقاله) چگونه است؟

مزایای کانوایر در خرید نوار نقاله در قم

نوار نقاله ها از مزایا و قابلیت های بسیاری برخوردار بوده که در این بخش به معرفی چند مورد از آنها خواهیم پرداخت. اولین مزیت این دستگاه تأثیر آن بر افزایش سرعت اجرایی سیستم است که باعث بالا رفتن راندمان کاری آن می شود. مزیت دوم این تجهیزات عدم نیاز آنها به استفاده از نیروی اجرایی بالاست که این امر با کاهش هزینه های اجرایی همراه خواهد بود. همچنین استفاده از این دستگاه ها باعث کاهش خطای انسانی در فرایند اجرایی می شود که این موضوع با افزایش ایمنی کارکنان در فرایند اجرایی همراه خواهد بود. در آخر کار با نوار نقاله ها باعث کاهش فضای کار مورد نیاز می شود و به همین دلیل امکان استفاده از آنها در فضاهای محدود و کوچک نیز وجود دارد.

مدل های مختلف نوار نقاله

امروزه کانوایرها در انواع و مدل های مختلفی عرضه می شوند که می توان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. از جمله مدل های پرکاربرد کانوایر در قم می توان به کانوایر ثابت، کانوایر غلتکی، کانوایر اسپیرال، کانوایر زنجیری، کانوایر بارگیری، کانوایر آکاردئونی، کانوایر فرودگاهی، کانوایر هیدرولیکی، کانوایر پیاله ای، کانوایر تونلی، کانوایر تسمه ای، کانوایر زنجیری موتور سیکلت، استاکر کانوایر، کانوایر دستچین، کانوایر مارپیچ (اسکرو کانوایر)، کانوایر بازیافت زباله، کانوایر ناودانی، کانوایر شیب دار، کانوایر سنگ شکن و کانوایر تلسکوپی اشاره کرد.

کاربرد کانوایر در خرید نوار نقاله در قم

از کاربردهای نوار نقاله یا کانوایر می توان به استفاده از این دستگاه در فرایند انتقال کالاها در فرودگاه ها، فروشگاه ها، پست خانه ها، انبارها و غیره اشاره کرد. بعلاوه این تجهیزات از کاربرد گسترده ای در صنایع برخوردار هستند که می توان از آنها در صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، سیمان و معادن نیز استفاده کرد. از دیگر کاربردهای این دستگاه ها می توان به استفاده از آنها در بخش تولید و مونتاژ کارخانه ها، کارگاه ها و غیره اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی:  تسمه نقاله در آذربایجان شرقی

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در قم، قنوات، جعفریه و کهک

اگر قصد خرید نوار نقاله در قم را دارید لازم است قبل از خرید این تجهیزات به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. فاکتور اول در خرید کانوایر در قم توجه به ظرفیت این دستگاه ها بوده که لازم است بر اساس نیاز کاری انتخاب شود. نوار نقاله های با ظرفیت پایین برای شرایط کاری سبک مناسب هستند و از نوار نقاله های با ظرفیت بالا می توان در شرایط کاری سخت و سنگین استفاده کرد.

فاکتور دوم در خرید نوار نقاله در قم برند سازنده این تجهیزات بوده که می تواند بر عملکرد و دوام آنها تأثیرگذار باشد. اگر به دنبال کانوایرهای با کیفیت و با کارایی و طول عمر بالا هستید بهتر است این دستگاه ها را از برندها و شرکت های معتبر خریداری نمایید. همچنین در خرید این تجهیزات لازم است به نوع و مدل آنها توجه شود تا یک دستگاه سازگار با شرایط کاری مورد نظر انتخاب گردد. کیفیت ساخت قطعات کانوایر و نوع متریال بکار رفته در ساخت آنها از دیگر فاکتورهایی است که در هنگام خرید نوار نقاله در قم لازم است مورد توجه قرار گیرند.

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در قم، قنوات، جعفریه و کهک

قیمت کانوایر در قم، قنوات، جعفریه و کهک

در این بخش قصد داریم به یک سری عوامل و فاکتور که می توانند بر قیمت تمام شده نوار نقاله تأثیرگذار باشند بپردازیم. عامل اول نوع و مدل نوار نقاله بوده که به دلیل طراحی و ساختار خاصی که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. به عنوان مثال قیمت نوار نقاله زنجیری به دلیل ساختار خاصی که دارد در مقایسه با نوار نقاله تسمه ای متفاوت است. عامل مؤثر دیگر بر قیمت کانوایرها ابعاد و ظرفیت این دستگاه ها بوده که در هنگام خرید نوار نقاله در قم لازم است بدان توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  انواع اتصالات نوار نقاله و تسمه نقاله

هر چه ابعاد کانوایر بیشتر باشد و از ظرفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برند سازنده کانوایر عامل مهم دیگری است که باعث تفاوت در قیمت این تجهیزات می شود. اگر به دنبال خرید نوار نقاله در قم از برندهای معتبر هستید لازم است هزینه بیشتری جهت خرید این تجهیزات صرف نمایید.  در آخر قیمت نوار نقاله هایی که در ساخت آنها از قطعات با کیفیت ساخت بالا استفاده شده است در مقایسه با نمونه های مشابه بیشتر است.

خرید نوار نقاله در قم

برای خرید نوار نقاله در قم، قنوات، جعفریه و کهک می توانید این تجهیزات را از فروشگاه های معتبر در این زمینه خریداری نمایید که از بهترین و معتبرترین آنها می توان به  فروشگاه ره آوران صنعت قومس اشاره کرد که پیشرفته ترین مدل های نوار نقاله (کانوایر) را با تنوع بالا و قیمت مقرون به صرفه در اختیار خریداران قرار می دهد. شما در این مرکز می توانید نوار نقاله مورد نظر خود را با تضمین کیفیت و اصالت کالا تهیه و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *