جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نکات مهم در انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی

نوار نقاله در صنایع غذایی از کاربرد گسترده ای برخوردار بوده و نقش مهمی در فرایند اجرایی این حوزه کاری دارد. با استفاده از این دستگاه ها می توان مواد غذایی را به صورت پیوسته و در زمان بندی های مشخص از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. در طراحی این تجهیزات از اجزا و بخش های مختلفی استفاده شده است که هر کدام از آنها نقش مهمی در فرایند کاری آنها دارد. نوار نقاله های مورد استفاده در زمینه صنایع غذایی با توجه به نوع کاربری که دارند در طول و عرض های متفاوتی عرضه می شوند.

این دستگاه ها با توجه نیاز کاری و وزن کالاها در ظرفیت های مختلفی طراحی می شوند که می توان از آنها در خطوط تولید و بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد. در ادامه ضمن معرفی تسمه نقاله در صنایع غذایی و انواع آن به نکات مهم در انتخاب این نوار نقاله ها در صنایع غذایی می پردازیم و در آخر به عوامل مؤثر بر قیمت و نحوه خرید اینترنتی آنها اشاره می کنیم.

معرفی نوار نقاله در صنایع غذایی

نوار نقاله ها از تجهیزات پرکاربرد در بسیاری از صنایع هستند که به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند در بسیاری از حوزه های کاری به ویژه در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از این دستگاه ها باعث تسهیل فرایند جابجایی و انتقال مواد از یک نقطه به نقطه دیگر می شود که با افزایش راندمان کاری همراه خواهد بود. در طراحی نوار نقاله ها از بخش های مختلفی چون تسمه، شاسی، الکتروموتور، رولیک و غیره استفاده شده است که طراحی و ساختار هر کدام از آنها با توجه به نوع و مدل نوار نقاله می تواند متفاوت باشد. نقش نوار نقاله در صنایع غذایی بسیار مهم و پر رنگ بوده و استفاده از آنها باعث بهینه سازی فرایند تولید و افزایش بازدهی آن می شود.

نوار نقاله هایی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند از ساختار ویژه ای برخوردار هستند و در راستای چارچوب های بهداشتی طراحی می شوند. از تفاوت های اصلی تسمه نقاله در صنایع غذایی با دیگر نوار نقاله ها می توان به جنس آنها اشاره کرد که مرتبط با شرایط و نیاز کاری انتخاب می شود. نوار نقاله در صنایع غذایی از کاربرد گسترده ای برخوردار بوده که از جمله آنها می توان به استفاده از این دستگاه ها در خطوط تولید و بسته بندی بسیاری از کارخانه ها مانند کارخانه مواد خوراکی، کارخانه مواد لبنی، کارخانه تولید آرد، شیرینی، تنقلات و غیره اشاره کرد. موضوع دیگر در رابطه با این نوار نقاله ها نوع و مدل آنها بوده که در بخش بعد به معرفی آنها می پردازیم.

مقاله پیشنهادی:  تسمه نقاله در کرمانشاه

معرفی نوار نقاله در صنایع غذایی

انواع تسمه نقاله در صنایع غذایی

نوار نقاله های مورد استفاده در صنایع با توجه به نوع طراحی و جنس تسمه ای که دارند در انواع و مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شوند که از جمله آنها می توان به تسمه نقاله مدولار، تسمه نقاله های PVC ، تسمه نقاله پارچه ای نمدی ، تسمه نقاله آجدار و تسمه نقاله برزنتی اشاره کرد. جنس تسمه نقاله مدولار از پلاستیک بوده و در کنار خاصیت ضد آبی که دارد از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است. این تسمه ها به دلیل ساختار خاصی که دارند از شست و سوی آسانی برخوردار هستند.

تسمه PVC نوع دیگری از تسمه نوار نقاله بوده که به دو صورت آج دار و معمولی طراحی می شود. تسمه های PVC قابل شست و شو بوده و از خاصیت ضد روغنی برخوردار هستند؛ به همین دلیل از این تسمه ها می توان در خطوط تولید و بسته بندی گوشت، سبزیجات، کیک، کلوچه و غیره استفاده کرد.

تسمه نقاله پارچه ای نمدی نوع دیگری از تسمه نقاله در صنایع غذایی بوده که در لایه بالایی آن برخلاف تسمه PVC از پارچه یا پلی استر استفاده شده است. از این تسمه ها به صورت گسترده در خطوط تولید انواع نان، بیسکویت و غیره استفاده می شود. تسمه برزنتی نیز نوعی تسمه مدولار بوده که در طراحی لایه زیرین آن از برزنت استفاده شده است. از این تسمه ها بسته به شرایط و نیاز کاری می توان به صورت افقی، عمودی و شیب دار استفاده کرد.

وب سایت Cablevey در خصوص کاربرد نوار نقاله ها در صنایع غذایی نوشته اند ؛ نقاله های پنوماتیکی، تسمه نقاله، آسانسور سطلی، مارپیچ و نوار نقاله کش لوله ای از پرکاربردترین انواع در صنایع غذایی هستند. هر نوع نیازهای خاصی را برآورده می کند و فرآیندهای یکپارچه و بهداشتی را تضمین می کند.

انواع تسمه نقاله در صنایع غذایی

نکات مهم در خرید نوار نقاله در صنایع غذایی

جهت خرید تسمه نقاله در صنایع غذایی لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که هر کدام از آنها تأثیر زیادی بر کارایی و دوام این دستگاه ها خواهد داشت. در ادامه به معرفی و بررسی این نکات خواهیم پرداخت که به صورت زیر است:

بررسی جنس نوار نقاله در صنایع غذایی

فاکتور اول که در هنگام خرید نوار نقاله لازم است بدان توجه شود جنس این دستگاه ها بوده که تأثیر زیادی بر کیفیت و کارایی آنها در حوزه صنایع غذایی دارد. نوار نقاله هایی که در طراحی آنها از فولاد ضدزنگ استفاده شده است انتخاب مناسبی برای این حوزه کاری هستند که از دلیل آن می توان به دوام بالای این نوار نقاله ها به دلیل عدم خوردگی در تماس با روغن و مواد خوراکی و تمیزکاری آسان آنها اشاره کرد. همچنین فولاد ضدزنگ به دلیل ساختار غیرمتخلخلی که دارد مانع از جمع شدن باکتری ها و آلاینده ها بر روی سطح آن می شود و از آلودگی مواد غذایی در حین انتقال جلوگیری می شود.

محصول پیشنهادی: درام نوار نقاله

توجه به بهداشتی بودن ساختار تسمه نقاله در صنایع غذایی

توجه به بهداشتی بودن ساختار تسمه نقاله در صنایع غذایی

از آن جایی که در صنایع غذایی بهداشت حرف اول را می زند و تمیز کردن نوار نقاله در صنایع غذایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، لازم است دستگاهی برای این کار خریداری شود که دسترسی به قطعات آن آسان  بوده و فرایند تمیزکاری راحتی داشته باشد. بر همین اساس می توان گفت نوار نقاله هایی که در طراحی آنها از مواد بهداشتی و قابل شست و شویی چون PVC و PU استفاده می شود یک انتخاب مناسب برای این کار به شمار می روند.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در کرج

توجه به طول عمر و دوام نوار نقاله در صنایع غذایی

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام خرید تسمه نقاله در صنایع غذایی لازم است مورد توجه قرار گیرند دوام و طول عمر این دستگاه بوده که خود به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال در هنگام خرید نوار نقاله دستگاهی را برای این کار انتخاب نمایید که از ظرفیت کافی جهت حمل و جابجایی مواد برخوردار بوده و در حین کار به آن فشار زیادی وارد نشود. همچنین نوار نقاله مورد نظر شما باید از توانایی لازم جهت جابجایی مواد با سرعت مشخص و یا برای مدت زمان طولانی برخوردار باشد.

توجه به طول عمر و دوام نوار نقاله در صنایع غذایی

محصول پیشنهادی: الواتور

بررسی استانداردهای ساختاری تسمه نقاله در صنایع غذایی

یک نوار نقاله مناسب برای کار در صنایع غذایی می بایست از استانداردهای FDA،  bissc،  CE و  usda برخوردار باشد؛ چرا که از نظر سازمان بهداشت دستگاه هایی که بدون استانداردهای مذکور عرضه می شوند معیوب شناخته شده و استفاده از آنها در صنایع غذایی مجاز نیست.

توجه به مقاومت نوار نقاله در برابر دما

از دیگر فاکتورهایی که در هنگام انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی لازم است بدان توجه شود مقاومت دستگاه در برابر دما بوده که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نوار نقاله مورد نظر باید بر اساس محدوده دمای کاری انتخاب شود تا دچار آسیب و خرابی نشود.

توجه به مقاومت نوار نقاله در برابر دما

بررسی دقت و کارایی نوار نقاله در صنایع غذایی

از دیگر نکاتی که در انتخاب تسمه نقاله در صنایع غذایی لازم است مورد توجه قرار گیرد دقت آن در انتقال مواد به ویژه مواد حساس به فشار و ضربه بوده که این فاکتور در بسیاری از بخش های صنایع غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.  همچنین سطح نوار نقاله باید از چسبندگی لازم در انتقال و جابجایی مواد غذایی برخوردار باشد. عملکرد بدون نویز در فرایند انتقال مواد از دیگر ویژگی های یک نوار نقاله ایده آل در این حوزه کاری است.

محصول پیشنهادی: فیدر زنجیری

بررسی انعطاف پذیری تسمه نقاله در صنایع غذایی

نکته دیگری که در رابطه با انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی لازم است بدان توجه شود طراحی منعطف این دستگاه بوده تا بتوان از آن در شرایط کاری مختلف و در فضاهای متفاوت استفاده کرد. نوار نقاله مورد نظر باید متناسب با محیط کاری به شکل و اندازه های متفاوت قابل استفاده باشد.

بررسی انعطاف پذیری تسمه نقاله در صنایع غذایی

توجه به استحکام و مقاومت مکانیکی نوار نقاله در صنایع غذایی

نوار نقاله هایی که در حوزه صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند باید از استحکام و مقاومت مکانیکی کافی برخوردار باشند. مقاومت بالا در برابر سایش از دیگر ویژگی های نوار نقاله مناسب برای استفاده در این حوزه کاری است.

توجه به استحکام و مقاومت مکانیکی نوار نقاله در صنایع غذایی

بررسی مقاومت نوار نقاله به مواد شیمیایی

نوار نقاله مورد استفاده در صنایع غذایی باید از مقاومت کافی در برابر مواد شیمیایی برخوردار باشد. از آن جایی که در صنایع غذایی دستگاه ها با اسیدها و بازها سروکار دارند مقاومت آنها در برابر این مواد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در هنگام انتخاب تسمه نقاله در صنایع غذایی لازم است مورد توجه قرار گیرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در کرمانشاه

محصول پیشنهادی: رولیک نوار نقاله

توجه به سرویس و نگهداری نوار نقاله در صنایع غذایی

نوار نقاله هایی که در این حوزه کاری مورد استفاده قرار می گیرند باید از سرویس و نگهداری آسانی برخوردار باشند تا بتوان به طور منظم آنها را سرویس کرد. همچنین این دستگاه ها باید از قابلیت تعویض سریع نوار برخوردار باشند تا با صرف کمترین زمان فرایند تعویض آن صورت گیرد و در فرایند اجرایی نوار نقاله خللی ایجاد نشود.

توجه به سرویس و نگهداری نوار نقاله در صنایع غذایی

توجه به مدیریت ریسک در انتخاب تسمه نقاله در صنایع غذایی

نکته دیگری که در انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی لازم است بدان توجه شود تخلیه آسان آن بوده و اینکه دستگاه مورد نظر از تراکم مواد پیشگیری کرده تا فرایند تخلیه آنها به آسانی صورت گیرد. این مشخصه به بالا رفتن سرعت اجرایی دستگاه و افزایش راندمان آن کمک زیادی می کند.

قیمت تسمه نقاله در صنایع غذایی

عوامل و فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند بر قیمت نوار نقاله در صنایع غذایی تأثیرگذار باشد که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. فاکتور اول نوع و مدل این دستگاه ها بوده که به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند از قیمت متفاوتی برخوردار هستند. در صنایع غذایی از نوار نقاله های متفاوتی چون مدولار، PVC، پارچه ای نمدی و برزنتی استفاده می شود که با توجه به شرایط کاری می توان از آنها استفاده کرد.

فاکتور مؤثر دیگر بر قیمت تسمه نقاله در صنایع غذایی نوع مواد اولیه و کیفیت ساخت قطعات آنها بوده که در انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی لازم است بدان توجه شود. هر چه کیفیت ساخت قطعات نوار نقاله بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. عامل دیگر طول و عرض این نوار نقاله ها بوده که باعث تغییر در قیمت آنها می شود. هر چه ابعاد نوار نقاله (طول و عرض) بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت تسمه نقاله در صنایع غذایی می توان به ظرفیت آنها اشاره کرد که بر اساس نیاز کاری انتخاب می شوند. هر چه ظرفیت دستگاه مورد استفاده در این حوزه بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.  در آخر برند و شرکت تولیدکننده نوار نقاله نیز می تواند بر قیمت تمام شده آن تأثیرگذار باشد. نوار نقاله هایی که توسط برندهای معتبر و محبوب عرضه می شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

قیمت تسمه نقاله در صنایع غذایی

محصول پیشنهادی: تمیز کننده تسمه نقاله

خرید اینترنتی نوار نقاله در صنایع غذایی

برای خرید مدل های مختلف تسمه نقاله در صنایع غذایی می توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام نمایید. امروزه روش خرید اینترنتی به دلیل مزایایی که دارد بیشتر مورد توجه خریداران بوده و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در روش خرید اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه های عرضه کننده این تجهیزات و صرف زمان و هزینه های اضافی برای این کار نیست.

همچنین در این روش امکان خرید انواع تسمه نقاله در صنایع غذایی از طریق صفحات مجازی فروشگاه ها به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته وجود دارد. از آن جایی که فروشگاه های بسیاری در زمینه عرضه این تجهیزات فعالیت دارند ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که کاربردی ترین مدل های نوار نقاله در صنایع غذایی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *