جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله چیست
نوار نقاله یا کانوایر از تجهیزات پرکاربرد در زمینه جابجایی و حمل مواد بوده که در بسیاری از زمینه های کاری به ویژه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. کار با این دستگاه ها باعث افزایش سرعت اجرایی و صرفه جویی در هزینه ها می شود. در ادامه به معرفی بیشتر این دستگاه ها، انواع آنها، قیمت و نحوه خرید این تجهیزات خواهیم پرداخت.

معرفی نوار نقاله

نوار نقاله (Conveyor Belt) که با عنوان تسمه نقاله یا کانوایر نیز شناخته می شود از دستگاه های کاربردی در فرایند انتقال بوده که از آن برای جابجایی انواع مواد، اجسام، بارها و غیره به صورت تکی و فله ای استفاده می شود. در طراحی این تجهیزات از اجزا و بخش های مختلفی استفاده شده است که از مهمترین آنها می توان به بخش تسمه، درام، رولیک، الکتروموتور، گیربکس و شاسی اشاره کرد. از این دستگاه ها بسته به شرایط کاری به صورت مستقیم و یا به حالت شیب دار به منظور جابجایی مواد در حالت افقی و یا در ارتفاع استفاده می شود. معرفی نوار نقاله

انواع کانوایر

کانوایرها با توجه به نحوه طراحی، ساختار و کاربری که دارند در انواع و مدل های مختلفی عرضه می شوند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
 

نوار نقاله ثابت

کانوایر ثابت از انواع متداول این دستگاه ها بوده که به صورت ثابت طراحی شده اند. در ساختار این دستگاه ها از یک حلقه به همراه چند قرقره استفاده شده و از متریال بکار رفته در آنها می توان به پلی استر، لاستیک، اورتان و غیره اشاره کرد. کانوایر تسمه ای در طراحی این دستگاه ها از یک تسمه چندلایه از جنس پلی پروپیلن، نایلون و غیره استفاده شده است. از این دستگاه ها بیشتر در زمینه جابجایی مواد در صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، ساختمانی و غیره استفاده می شود.

نوار نقاله زنجیری

در طراحی کانوایر زنجیری از یک تسمه با قطعات فلزی معمولاً از فولاد ضدزنگ که به صورت زنجیر به یکدیگر متصل شده اند استفاده شده است. از این دستگاه ها به صورت گسترده در جابجایی مواد در صنعت فلزات، معادن، نفت و گاز استفاده می شود. نوار نقاله زنجیری

کانوایر موتور سیکلت

از نوار نقاله موتور سیکلت در خط تولید موتور سیکلت و به منظور جابجایی قطعات بکار رفته در ساختار آنها استفاده می شود. در طراحی این تجهیزات از تسمه های زنجیری که از فولاد ضدزنگ ساخته شده و از مقاومت بالایی برخوردار هستند استفاده می شود.
مقاله پیشنهادی:  آموزش ساخت نوار نقاله

نوار نقاله رولیکی

در طراحی کانوایر رولیکی ( رولیک نوار نقاله ) از چندین رولیک در فواصل مشخص استفاده شده که بر روی آنها یک نوار پیوسته قرار می گیرد. ساختار این رولرها از پلیمر، فلز یا چوب بوده و در صنایع بسته بندی، لوازم خانگی، اتوماسیون و غیره استفاده می شوند. نوار نقاله رولیکی

کانوایر حلزونی

این دستگاه که با عنوان اسکرو کانوایر نیز شناخته می شود ساختاری حلزونی دارد و در طراحی آن از پلاستیک، استنلس استیل و یا فولاد استفاده می شود. از این تجهیزات به صورت گسترده در زمینه جابجایی مواد پودری، مایع، خمیری شکل و غیره استفاده می شود.

نوار نقاله پیاله ای

در طراحی این تجهیزات که با عنوان الواتور کاسه ای نیز شناخته می شوند از پیاله هایی استفاده شده است که در فواصل مشخصی به دستگاه چسبیده اند. مواد مورد انتقال از طریق این پیاله ها از بخش ورودی به خروجی کانوایر منتقل می شود.

کانوایر آکاردئونی

این دستگاه که با عنوان انتقال‌دهنده آکاردئونی نیز شناخته می شود به گونه ای طراحی شده است که از قابلیت انقباض و انبساط برخوردار باشد و بتوان طول نوار را در آن بنا بر شرایط کاری تغییر داد. این تجهیزات کاربرد زیادی در بسیاری از صنایع دارند. نوار نقاله آکاردئونی

نوار نقاله غلتکی

در طراحی این تجهیزات از غلتک های مستقل استفاده شده که بر روی یک محور واقع شده اند.  با حرکت و چرخش این غلتک ها شرایط برای جابجایی و انتقال مواد بر روی دستگاه فراهم می شود.
وب سایت Quora در خصوص نوار نقاله ها گفته ؛ تسمه نقاله یک سیستم مکانیکی است که مواد را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل می کند. از یک تسمه پیوسته ساخته شده از لاستیک، پی وی سی یا مواد دیگر تشکیل شده است که روی یک قاب کشیده شده و توسط غلتک ها یا یک سطح صاف پشتیبانی می شود.

کانوایر تلسکوپی

این دستگاه به دلیل ساختار انعطاف پذیر و شکل پذیری که دارد از آن با عنوان نوار نقاله تلسکوپی یاد می شود. از این تجهیزات می توان در مسیرهای منحنی و با زوایای مختلف استفاده کرد و یک انتخاب مناسب برای فضاهایی محدود و مسیرهای نامنظم به شمار می رود.

نوار نقاله بارگیری

این تجهیزات همان طور که از عنوان آنها پیداست به طور ویژه به منظور بارگیری و تخلیه کالاها از انبارها، وسایل نقلیه و محل های لجستیکی طراحی شده اند و از آنها با عنوان کانوایر متحرک نیز یاد می شود.
مقاله پیشنهادی:  انواع روش های شستشو نوار نقاله

کانوایر دستچین

نوار نقاله دستچین از دیگر مدل های کاربردی این دستگاه ها بوده که با عنوان سورتینگ نیز شناخته می شود. در این دستگاه اشیا و مواد در محل ورودی به صورت دستی بر روی نوار قرار گرفته و از طریق اپراتور به بخش خروجی منتقل می شود.

نوار نقاله شیب دار

این دستگاه از طراحی شیب دار برخوردار بوده و از آن می توان برای انتقال مواد در شرایط کاری خاص و در ارتفاع های مختلف استفاده کرد. این تجهیزات به دلیل طراحی ویژه ای که دارند از قدرت حمل بالایی برخوردار هستند. برای تهیه نوار نقاله شیب دار می توانید با ما در تماس باشید.

کانوایر اسپیرال

این تجهیزات طراحی صفحه مانند و خاصی دارند که سبب شده فضای کمی را در هنگام استفاده اشغال کنند. به همین دلیل می توان از آنها در زمینه های کاری که از محدودیت مکانی برخوردار هستند استفاده کرد. برای سفارش نوار نقاله اسپیرال با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید. نوار نقاله اسپیرال

نوار نقاله استاکر

این دستگاه که با عنوان استاکر کانوایر نیز شناخته می شود از تجهیزات کاربردی در زمینه دپوی مواد فله ای بوده که از کاربرد گسترده ای در این زمینه برخوردار است. این دستگاه از طراحی تلسکوپی برخوردار بوده و در حوزه معدن نیز استفاده می شود.

کانوایر ناودانی

طراحی نوار نقاله ناودانی همان طور که از عنوان آن پیداست به شکل ناودان بوده و در شرایط کاری که نیاز به حرکت در ارتفاع است می توان از این دستگاه و به منظور جابجایی و انتقال مواد استفاده کرد.

نوار نقاله تونلی

از نوار نقاله تونلی در ساخت تونل ها و به منظور انتقال مواد زائد و گل و لای از داخل تونل به فضای بیرون از آن استفاده می شود. از مزایای استفاده از این تجهیزات می توان به کارایی و ایمنی بالا، افزایش سرعت اجرایی و صرفه جویی در هزینه ها اشاره کرد.

کانوایر هیدرولیکی

در نوار نقاله هیدرولیکی از سیستم هیدرولیک جهت جابجایی و انتقال مواد استفاده می شود. در این سیستم فرایند انتقال از طریق حرکت سیلندرها که ناشی از نیروی سیالات تحت فشار است صورت می گیرد. از این تجهیزات می توان در شرایط کاری سنگین استفاده کرد.

نوار نقاله سنگ شکن

از نوار نقاله سنگ شکن با توجه به عملکرد بالا و طراحی مقاومی که دارند در کارخانه های سنگ شکن و به منظور جابجایی و انتقال سنگ های معدنی و خورد شده استفاده می شود. طراحی، ابعاد و ظرفیت این دستگاه ها  بسته به شرایط و حجم کاری می تواند متفاوت باشد.
مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در سمنان
نوار نقاله سنگ شکن

کانوایر فرودگاهی

نوار نقاله فرودگاهی همان طور که از عنوان آن پیداست به صورت گسترده در فرودگاه ها، ترمینال ها و غیره به منظور جابجایی و انتقال بار، چمدان ها و وسایل مسافران در گیت های ورودی و خروجی استفاده می شود.

نوار نقاله بازیافت زباله

از نوار نقاله بازیافت در فرایند بازیافت زباله و به منظور جابجایی و انتقال انواع زباله ها استفاده می شود. طراحی و ساختار کانوایر بازیافت زباله بسته به شرایط کاری می تواند به صورت پلاستیکی، استیل، ثابت، متحرک  و غیره باشد.

کانوایر استوک

این دستگاه ها که با عنوان کانوایر دسته دوم نیز شناخته می شود در انواع و مدل های مختلفی در دسترس هستند و تفاوت آنها با بقیه نوار نقاله ها در این است که مدتی مورد استفاده قرار گرفته اند. کارایی و دوام این دستگاه ها بستگی به نوع ساختار، برند سازنده و میزان کارکرد آنها دارد و از مزایای آنها می توان به قیمت پایین این تجهیزات در مقایسه با مدل های مشابه اشاره کرد.

کاربردهای نوار نقاله

از کانوایرها به دلیل نوع کاربری و طراحی که دارند در بسیاری از زمینه های کاری استفاده می شود که از جمله آنها می توان به استفاده از این دستگاه ها در فرایند توزیع محصولات، انبارداری، بخش های تولیدی، پست خانه ها، زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، بخش داروسازی، فرودگاه ها، فروشگاه ها و غیره اشاره کرد.

قیمت کانوایر

قیمت نوار نقاله به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به مدل دستگاه، نوع تسمه، نوع رولیک ها، قدرت الکتروموتور، ظرفیت و ابعاد دستگاه، کیفیت ساخت قطعات و برند سازنده آنها اشاره کرد.

خرید اینترنتی نوار نقاله

اگر قصد خرید کانوایر را دارید کافی است به فروشگاه ره آوران صنعت قومس مراجعه کرده و مدل های مختلف این دستگاه ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *