جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

اسپلایس نوار نقاله

اسپلایس نوار نقاله یک روش کاربردی در اتصال تسمه نقاله و دو سر آن به یکدیگر بوده که نحوه اجرای آن تأثیر زیادی بر کیفیت کاری نوار نقاله و دوام آن دارد. بخش اسپلایس شده تسمه نقاله در مقایسه با سایر بخش های آن از استحکام پایین تری برخوردار بوده و به همین دلیل دقت در انجام آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چنان چه به تسمه نقاله فشاری وارد شود و این بخش از دستگاه دچار آسیب دیدگی گردد، محل اسپلایس جایی است که احتمال آسیب دیدگی در آن بیشتر از سایر نقاط تسمه است.

با توجه به کاربرد گسترده اسپلایس در اتصال تسمه نقاله و اهمیت بالای نحوه اجرای آن در کیفیت اتصال نوار نقاله، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی اسپلایس نوار نقاله به انواع روش های اجرای آن، ابزارهای لازم جهت اسپلایس و اتصال نوار نقاله، مراحل اجرای اسپلایس گرم و نکات مهم در اجرای اسپلایس بپردازیم که امیدواریم مورد توجه شما مخاطبان قرار گیرد.

معرفی اسپلایس نوار نقاله

نوار نقاله ها از تجهیزات کاربردی در بسیاری از صنایع بوده که از آنها برای جابجایی و انتقال انواع مواد در ابعاد و اوزان مختلف استفاده می شود. این دستگاه ها تأثیر زیادی بر روند اجرایی فعالیت های کاری مختلف دارند و به همین دلیل به صورت گسترده در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرند. نوار نقاله ها در انواع و مدل های مختلفی تولید می شوند که با توجه به نوع طراحی که دارند می توان از این دستگاه ها در زمینه های کاری مرتبط با آنها استفاده کرد.

در ساخت این تجهیزات از اجزا و بخش های مختلفی استفاده می شود که از مهمترین آنها می توان به تسمه نوار نقاله اشاره کرد. این تسمه ها با توجه به مدل نوار نقاله در انواع و ابعاد مختلفی طراحی می شوند و نقش مهمی در عملکرد این دستگاه ها دارند. تسمه نقاله ها  بر روی رولیک ها قرار گرفته و با حرکت خود زمینه را برای جابجایی و انتقال مواد فراهم می کنند. برای اتصال تسمه نقاله و دو سر آن از اسپلایس استفاده می شود که این فرایند می تواند به روش های مختلفی صورت گیرد. در ادامه به معرفی روش های مختلف اسپلایس و نحوه اجرای آنها در اتصال نوار نقاله خواهیم پرداخت.

معرفی اسپلایس نوار نقاله

محصول پیشنهادی: چسب نوار نقاله

انواع اسپلایس نوار نقاله

اسپلایس نوار نقاله به روش های مختلفی صورت می گیرد که از جمله آنها می توان به اسپلایس گرم، اسپلایس سرد و اسپلایس مکانیکی اشاره کرد. نوع تجهیزات مورد استفاده در اجرای اسپلایس و شرایط اجرایی آن تأثیر زیادی بر استحکام و دوام اسپلایس در اتصال تسمه نقاله دارد. با توجه به شرایط و نیاز کاری می توان از هر کدام از روش های اسپلایس استفاده کرد که در ادامه به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

در خصوص اسپلایس نوار نقاله بسیاری از وب سایت های خارجی از جمله وب سایت jmindustrial توضیح مختصری ارائه دادند که در ادامه برای شما عنوان خواهیم کرد ؛ اتصال تسمه نقاله، همانطور که به سادگی تعریف شده است، شامل فرآیند اتصال دو سر بریده شده تسمه نقاله برای بازیابی عملکرد کلی و طول عمر تسمه است. این فرآیند معمولاً در صورت نصب جدید، برنامه های نوسازی، تعمیر و نگهداری یا در حین تعمیر انجام می شود

اسپلایس گرم نوار نقاله

اسپلایس گرم نوار نقاله از متداول ترین روش های اجرای اسپلایس در اتصال نوار نقاله بوده که با عنوان آپارات گرم تسمه نقاله نیز شناخته می شود. با استفاده از این روش استحکام بالایی در محل اتصال  تسمه نقاله ایجاد شده که این امر باعث افزایش دوام و طول عمر این دستگاه ها می شود. از اسپلایس گرم به عنوان بهترین روش اسپلایس در اتصال تسمه نقاله نیز یاد می شود و از کاربرد گسترده ای برخوردار است.

مقاله پیشنهادی:  راهنمای خرید نوار نقاله بارگیری

اسپلایس گرم نوار نقاله  

اسپلایس نوار نقاله سرد

اسپلایس سرد نوار نقاله یکی دیگر از روش های اجرای اسپلایس در تسمه نقاله ها بوده که در آن برخلاف اسپلایس گرم خبری از عامل حرارت و فشار در اتصال نوار نقاله نیست. میزان چسبندگی تسمه در محل اتصال در این روش پایین تر بوده و کاربرد کمتری نسبت به اسپلایس گرم دارد.

 

محصول پیشنهادی: درام نوار نقاله

اسپلایس مکانیکی نوار نقاله

اسپلایس مکانیکی از دیگر روش های اسپلایس در نوار نقاله بوده که در حالت های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش اتصال دو سر تسمه از طریق یک بخش لولایی شکل انجام می شود. این روش از استحکام قابل قبولی در اتصال تسمه نقاله برخوردار بوده ولی به دلیل ساختار خاصی که دارد امکان گیر کردن تسمه و ایجاد سروصدا در حین کار در آن وجود دارد.

اسپلایس مکانیکی نوار نقاله

ابزارآلات و تجهیزات لازم جهت اسپلایس نوار نقاله

در اجرای اسپلایس نوار نقاله از نوع گرم از تجهیزات و ابزارآلات ویژه ای استفاده می شود که از جمله آنها می توان به کلمپ کشنده تسمه، دستگاه ولکانایز گرم تسمه و مواد اسپلایس اشاره کرد. البته استفاده از متر، گونیا، گچ علامت گذاری و شاقول جهت افزایش دقت در اجرای اسپلایس از ضروریات این کار بوده که لازم است در اتصال نوار نقاله مورد استفاده قرار گیرند. از دیگر ابزارآلات مورد نیاز در اسپلایس نوار نقاله به روش گرم می توان به انواع رولر، لایه بردار، ساب برقی، کاتر تسمه، گاز انبر، میخ و چکش اشاره کرد.

همچنین جهت افزایش ایمنی در حین اجرای اسپلایس نوار نقاله بهتر است از لوازم و تجهیزات ایمنی در این زمینه مانند دستکش ایمنی و عینک ایمنی نیز استفاده شود. البته صرفاً تدارک این ابزارآلات و تجهیزات برای اجرای اسپلایس تسمه نقاله کافی نبوده و اپراتور می بایست از شناخت و تجربه کافی در کار با ابزارآلات مذکور برخوردار باشد تا فرایند اجرایی اتصال تسمه نقاله به بهترین شکل ممکن صورت گیرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در گلستان

مراحل اجرای اسپلایس نوار نقاله به روش گرم

اجرای صحیح اسپلایس نوار نقاله نیازمند پیمودن یک سری مراحل بوده که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. در ابتدای اتصال نوار نقاله لازم است وسایل و تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای اسپلایس آماده شوند تا در حین اجرا دسترسی به آنها آسان باشد. در مرحله اول تسمه با کمک کلمپ های کششی ثابت نگه داشته می شود و خط وسط آن مشخص می گردد. سپس در تسمه و در بخش زیرین آن یک برش مورب به زاویه ۴۵ درجه و به اندازه ۲۵ میلیمتر داده می شود. در این مرحله از اتصال تسمه نقاله نوبت به مشخص کردن طول اسپلایس می رسد و پس از آن کاور لاستیکی و لایه های منجید جدا می شوند.

سپس مراحل مذکور مجدداً برای دیگر سر تسمه که در بالای آن قرار می گیرد تکرار می شود. حال نوبت به تمیز کردن سطح تسمه برش خورده و زبر کردن آن می رسد. پس از اتمام آن سطح مورد نظر با مواد اسپلایس آغشته شده و خشک می گردد. در این مرحله از اتصال نوار نقاله از یک لاستیک خام به منظور هواگیری بر روی محل اسپلایس استفاده می شود. حال دو سر تسمه دقیقاً بر روی یکدیگر قرار گرفته و ناحیه مورد نظر در دستگاه پرس قرار می گیرد.

قبل از پرس تسمه لازم است میزان فشار، دما و زمان اجرایی پرس مشخص گردد و فرایند پرس بر اساس آن تنظیم شود. سپس فرایند پرس بر روی تسمه ایجاد شده تا دو سر آن به طور کامل به هم متصل شوند. پس از اتمام پرس نوبت به خنک سازی تسمه می رسد و بعد از آن جهت تکمیل فرایند رابر لاینینگ های اضافی برش داده می شوند. در نهایت طی مراحل بالا فرایند اسپلایس و اتصال تسمه نقاله  به روش گرم انجام می شود.

مراحل اجرای اسپلایس نوار نقاله به روش گرم

محصول پیشنهادی: الواتور

نکات مهم در اجرای اسپلایس نوار نقاله گرم

در ابتدا لازم به ذکر است که اجرای صحیح اسپلایس نوار نقاله نیازمند تخصص و تجربه بالا بوده و به همین دلیل این کار می بایست توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. علاوه بر آن جهت اجرای صحیح و اصولی اسپلایس نوار نقاله گرم که از کیفیت و دوام قابل قبولی برخوردار باشد لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. نکته اول در رابطه با اتصال نوار نقاله در این روش آشنایی کامل با ابزارآلات و تجهیزات مورد استفاده در اجرای اسپلایس بوده تا فرایند اجرایی با کیفیت بالایی صورت گیرد.

مقاله پیشنهادی:  انواع اتصالات نوار نقاله و تسمه نقاله

نکته دوم در رابطه با استفاده از ابزارآلات استاندارد در اجرای اسپلایس و اتصال تسمه نقاله بوده که تأثیر زیادی بر نتیجه نهایی آن دارد. نکته سوم در مورد تمیزکاری کامل سطوح دو سر تسمه بوده که قرار است از طریق اسپلایس به یکدیگر متصل شوند. نکته بعدی در رابطه با خشک نگه داشتن سطوح تسمه قبل از اتصال بوده که تأثیر زیادی بر کیفیت اجرای اسپلایس دارد. همچنین توصیه می شود اسپلایس نوار نقاله در محدوده دمایی ۱۰ الی ۴۵ درجه سانتیگراد صورت گیرد.

استفاده از مواد اسپلایس که مطابق با استانداردها تولید شده اند و از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار هستند از دیگر نکات مهم در اتصال نوار نقاله به روش اسپلایس است. نکته دیگر در این زمینه تنظیم فشار و دمای دستگاه پرس بر اساس نوع تسمه در اجرای اسپلایس بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است. در آخر رعایت مراحل اجرای اسپلایس و دقت در اجرای جزئیات از دیگر نکات مهم در اسپلایس تسمه نقاله است. چنان چه در اجرای اسپلایس نوار نقاله به نکات مذکور توجه کافی شود اتصال تسمه نقاله از کیفیت و دوام لازم برخوردار بوده و دچار پارگی نخواهد شد.

نکات مهم در اجرای اسپلایس نوار نقاله گرم

خرید اینترنتی نوار نقاله

اگر قصد خرید مدل های مختلف نوار نقاله و سایر قطعات و تجهیزات پرکاربرد در این زمینه را دارید به دو روش حضوری و اینترنتی می توانید به خرید آنها اقدام نمایید. البته امروزه روش خرید اینترنتی به دلیل مزایای که دارد بیشتر مورد توجه خریداران بوده و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در روش خرید اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه و صرف زمان و انرژی اضافی برای این کار نیست و خریداران از طریق صفحات مجازی فروشگاه های فعال در این زمینه می توانند محصول مورد نظر خود را تنها با چند کلیک خریداری نمایند.

همچنین در این روش امکان مشاهده مدل های مختلف نوار نقاله و سایر تجهیزات رایج در این زمینه همراه با مشخصات و قیمت آنها به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته وجود دارد و همین امر نیز کار را برای خریداران بسیار آسان کرده است. از آن جایی که فروشگاه های بسیاری در زمینه عرضه این تجهیزات فعالیت دارند ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که جدیدترین مدل های عرضه شده از این تجهیزات را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *