جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

معایب خرید گیربکس صنعتی دست دوم

گیربکس صنعتی استوک یا گیربکس صنعتی دست دوم در واقع گیربکس های کار کرده ای هستند که در دیگر زمینه های کاری مجدداً مورد استفاده قرار می گیرند. عملکرد و کارایی این گیربکس ها بستگی به میزان کارکرد آنها دارد که این فاکتور می تواند بر میزان دوام و طول عمر آنها نیز تأثیرگذار باشد. قیمت بالای گیربکس های نو به ویژه دستگاه هایی که توسط برندهای مشهور طراحی شده اند سبب شده که برخی کاربران به تهیه و خرید گیربکس صنعتی استوک روی آورند. با این وجود خرید این گیربکس ها با یک سری معایب همراه بوده که در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

معرفی گیربکس صنعتی استوک

گیربکس صنعتی استوک به گیربکسی گفته می شود که قبلاً برای مدت زمان مشخصی مورد استفاده قرار گرفته و به همین دلیل با عنوان گیربکس صنعتی دست دوم نیز شناخته می شود. این گیربکس ها با وجود کارکرد اولیه که دارند از کارایی قابل قبولی برخوردار بوده و طرفداران مخصوص به خود را دارند. این گیربکس ها با توجه به نوع طراحی و ساختاری که دارد در انواع و مدل های مختلفی عرضه می شود که از پرکاربردترین آنها می توان به گیربکس حلزونی دست دوم، گیربکس دست دوم خورشیدی، گیربکس هلیکال دست دوم و غیره اشاره کرد.

همچنین گیربکس صنعتی دست دوم در ابعاد و ظرفیت های مختلفی در دسترس هستند که می توان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کرد. نوع متریال بکار رفته در ساخت این گیربکس ها و کیفیت ساخت قطعات آنها تأثیر زیادی بر کارایی و دوام آنها دارد که لازم است در هنگام تهیه این دستگاه ها مورد توجه قرار گیرند. با این وجود گیربکس های دست دوم از لحاظ کیفیت و کارایی به پای گیربکس های نو نمی رسند و به دلیل کارکرد اولیه ای که داشته اند از دوام و طول عمر پایین تری برخوردار هستند. در ادامه به معرفی مزایا و معایب گیربکس صنعتی استوک خواهیم پرداخت که می تواند راهنمای خوبی برای شما در انتخاب این دستگاه ها باشد.

معرفی گیربکس صنعتی استوک

مزایای خرید گیربکس صنعتی دست دوم

خرید گیربکس استوک می تواند با مزایایی همراه باشد که از مهمترین آنها می توان به قیمت پایین این دستگاه ها در مقایسه با نمونه های کارنکرده آن اشاره کرد. به همین دلیل می توان این گیربکس ها را با بودجه پایین تهیه و خریداری نمود و در حوزه های مختلف کاری مورد استفاده قرار داد. گیربکس صنعتی دست دوم که توسط برندهای معتبر و محبوب طراحی شده است از کارایی و دوام خوبی برخوردار بوده و می تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از زمینه های کاری باشد. همچنین به دلیل بالا بودن قیمت گیربکس های برند می توان از نمونه های استوک این دستگاه ها که از قیمت پایینی برخوردار بوده نیز استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در سمنان

محصول پیشنهادی: درام نوار نقاله  

معایب خرید گیربکس صنعتی استوک

گیربکس صنعتی دست دوم با وجود مزایایی که دارد از یک سری معایب نیز برخوردار بوده که در ادامه به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

کارکرد بالای دستگاه در معایب خرید گیربکس صنعتی استوک

اولین عیب گیربکس صنعتی دست دوم کارکرد بالای آن بوده که در درازمدت باعث کاهش عملکرد و کارایی این دستگاه می شود. همان طور که می دانید هر دستگاهی عمر مفیدی دارد و قطعات آن پس از هر بار استفاده دچار استهلاک می شوند که این استهلاک تدریجی می تواند با کاهش عملکرد دستگاه و کاهش طول عمر آن همراه باشد. گیربکس هایی که کارکرد بالایی داشته اند پس از چند بار استفاده دچار خرابی می شوند و رفع این خرابی در برخی حالات می تواند با صرف هزینه های بالایی برای کاربران همراه باشد. مسئله دیگر عدم تشخیص کارکرد دقیق این دستگاه ها توسط خریداران بوده که برای این کار لازم است از یک فرد کارشناس و متخصص در این زمینه کمک گرفته شود.

نیاز به تعمیرات در معایب خرید گیربکس صنعتی دست دوم

از دیگر معایب گیربکس های صنعتی استوک در مقایسه با مدل های  کار نکرده این دستگاه ها می توان به نیاز مداوم آنها به تعمیرات اشاره کرد. از آن جایی که این گیربکس ها کارکرد زیادی داشته اند قطعات آنها دچار استهلاک تدریجی شده و احتمال خرابی این قطعات و دیگر بخش های گیربکس نیز بالا می رود. گیربکس صنعتی استوک  نیاز دائم به تعمیرات دارد و تعمیرات دوره ای و تعویض قطعات آن نیز با صرف هزینه های بالا همراه خواهد بود. اگر چه خریدار در ابتدا هزینه کمی را بابت خرید این تجهیزات پرداخت می کند ولی در درازمدت و با احتساب هزینه های تعمیر و نگهداری، خریدار مستلزم به پرداخت هزینه های اضافی و هنگفت است.

نیاز به تعمیرات در معایب خرید گیربکس صنعتی دست دوم

محصول پیشنهادی: نوار نقاله

فاقد گارانتی و ضمانت نامه در معایب خرید گیربکس صنعتی استوک

گیربکس صنعتی دست دوم به دلیل کارکرد اولیه ای که دارد هیچ گارانتی و ضمانتی به آن تعلق نمی گیرد و همین فاکتور نیز از معایب خرید این گیربکس ها به شمار می رود. از آن جایی که این دستگاه ها بدون گارانتی عرضه می شوند از یک طرف احتمال خرابی آنها وجود داشته و از طرف دیگر نیز هیچ نمایندگی زیر بار تعمیر آنها نمی رود که این مسئله باعث می شود که فرایند تعمیر آنها با صرف هزینه های بالایی همراه باشد.

عدم اطمینان از کیفیت در معایب خرید گیربکس صنعتی دست دوم

از دیگر معایب خرید گیربکس های صنعتی استوک می توان به عدم اطمینان از کیفیت این دستگاه ها اشاره کرد. حتی اگر گیربکس مورد نظر از برندهای معتبر هم باشد به دلیل حالت دست دومی که دارد احتمال فیک بودن گیربکس و جابجا شدن اجزا و قطعات آن وجود دارد. مسئله دیگر در این زمینه عدم اشاره فروشندگان این گیربکس ها به میزان کارکرد و استهلاک آنها بوده که بر کیفیت و دوام این دستگاه ها تأثیرگذار خواهد بود. همچنین پنهان نگه داشتن مشکلات و خرابی های این دستگاه ها از دید خریداران خود باعث عدم اطمینان آنها از کیفیت و کارایی این دستگاه ها می شود.

مقاله پیشنهادی:  ظرفیت حمل بار تسمه نوار نقاله مانند عرض ، سرعت، زاویه شیب تناژ

عدم وجود توان و گشتاور کافی در معایب خرید گیربکس صنعتی استوک

کارکرد طولانی مدت گیربکس های صنعتی دست دوم و استهلاک قطعات و اجزای آنها باعث می شود که این دستگاه ها از توان و گشتاور کافی در فرایندهای کاری مختلف برخوردار نباشند. به عبارت دیگر گشتاوری خروجی که در گیربکس های استوک مشاهده می شود ممکن است با گشتاور خروجی آنها در حالت نو یکسان نباشد که این مسئله می تواند تأثیر نامطلوبی بر عملکرد این دستگاه ها در شرایط کاری مختلف داشته باشد. بر همین اساس قبل از استفاده از این گیربکس ها لازم است به گشتاور خروجی آنها و مطابقت آن با گشتاور مورد نیاز در سیستم توجه شود.

محصول پیشنهادی: الواتور

علائم خرابی گیربکس صنعتی دست دوم

گیربکس صنعتی استوک ممکن است بنا بر دلایلی چون کارکرد بالا، استهلاک قطعات، اصابت ضربه، فشار و غیره دچار خرابی شده باشد که این خرابی را می توان از روی یک سری علائم و نشانه ها تا حدودی تشخیص داد. از جمله این علائم می توان به تولید سروصدا، داغ کردن بیش از حد دستگاه، ترک یا آسیب ظاهری، نشت روغن، ناهماهنگی قطعات، پوسته شدن و اثر زنگ زدگی در آنها اشاره کرد که در ادامه به معرفی هر کدام از این فاکتورها خواهیم پرداخت.

علائم خرابی گیربکس صنعتی دست دوم

تولید سروصدا در گیربکس صنعتی استوک

از علائم خرابی گیربکس صنعتی دست دوم می توان به تولید سروصدای زیاد در این دستگاه ها در حین کار اشاره کرد که ممکن است به دلیل ساییده شدن قطعات بر روی هم ایجاد گردد. چرخ دنده ها، بلبرینگ ها و شفت های بکار رفته در طراحی این گیربکس ها به دلیل کارکرد طولانی مدت آنها ممکن است دچار فرسودگی شوند و در حرکت با هم صداهای نامتعارفی را تولید کنند.

داغ کردن بیش از حد گیربکس صنعتی دست دوم

داغ کردن بیش از حد گیربکس صنعتی استوک در حین کار دلیلی بر خرابی و وجود نقص در این دستگاه بوده که این مسئله می تواند با بلند شدن دود از دستگاه، تغییر رنگ سطوح و یا ذوب شدن اجزای پلاستیکی آن همراه باشد. از دلایل داغ شدن گیربکس های دست دوم می توان به عدم روغن کاری اصولی دستگاه و بیش از حد محکم و سفت بودن یاتاقان ها اشاره کرد.

وجود ترک یا آسیب ظاهری در گیربکس صنعتی استوک

وجود هر گونه ترک یا آسیب ظاهری بر روی بدنه گیربکس صنعتی دست دوم و اجزا و قطعات آن، دلیلی بر خرابی این دستگاه بوده که قبل از خرید گیربکس لازم است این مسئله با دقت بررسی شود. این ترک ها و آسیب های ظاهری خبر از شکستگی بخش مورد نظر می دهند که لازم است در اسرع وقت مورد تعویض یا تعمیر قرار گیرد. لرزش دستگاه به دلیل کارکرد نامناسب آن می تواند دلیلی بر ایجاد این ترک ها و شکستگی ها باشد.

محصول پیشنهادی: گیربکس مخروطی

نشت روغن در گیربکس صنعتی دست دوم

از دیگر علائم خرابی گیربکس صنعتی استوک می توان به نشت روغن در آن اشاره کرد که این نشتی در بخش شفت دستگاه قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که هر گونه مشکل در مهر و موم شفت دستگاه باعث نشت روغن و آسیب به کل دستگاه می شود که می بایست با دقت مورد بررسی قرار گیرد. از طرف دیگر خرابی این بخش از دستگاه باعث ورود گرد و غبار به داخل آن و ایجاد آسیب به دیگر بخش های گیربکس می شود.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در همدان

ناهماهنگی قطعات با یکدیگر در گیربکس صنعتی استوک

عوامل مختلفی چون فرسودگی قطعات گیربکس، انبساط دمایی آنها و لرزش دستگاه می تواند باعث کارکرد ناهماهنگ و نامنظم این قطعات شود و چه بسا با در رفتگی آنها نیز همراه باشد. از طرف دیگر ممکن است در حین نصب قطعات در فرایند تعمیر گیربکس صنعتی دست دوم، این اجزا به درستی در جای خود قرار نگیرند و محکم نشوند که این مسئله می تواند از عملکرد مطلوب این دستگاه ها بکاهد.

پوسته شدن گیربکس صنعتی دست دوم

پوسته شدن قطعات گیربکس صنعتی استوک و وجود هر گونه فرو رفتگی و سوراخ در ساختار آن از دیگر نشانه های خرابی این دستگاه ها بوده که لازم است مورد توجه قرار گیرند. این فرورفتگی ها در بخش هایی که قطعات گیربکس در ارتباط و تماس با هم قرار دارند بیشتر به چشم می خورد که این مسئله در درازمدت می توان به کل دستگاه آسیب برساند.

زنگ ‌زدگی قطعات گیربکس صنعتی دست دوم

از دیگر علایم خرابی گیربکس صنعتی استوک می توان به وجود اثر زنگ زدگی در بخش های مختلف آن اشاره کرد. این زنگ زدگی به تدریج باعث خوردگی قطعات و کاهش عملکرد و کارایی دستگاه در شرایط کاری سخت می شود. گاهی این زنگ زدگی ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از روغن در کاهش اصطکاک بخش های مختلف دستگاه به وجود آید.

زنگ ‌زدگی قطعات گیربکس صنعتی دست دوم

محصول پیشنهادی: گیربکس شیرآلات

قیمت گیربکس صنعتی استوک

عوامل و فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند بر قیمت تمام شده گیربکس صنعتی دست دوم تأثیرگذار باشد که از مهمترین آنها می توان به نوع و مدل این گیربکس ها، گشتاور خروجی آنها، نسبت تبدیل، ابعاد گیربکس، نوع خروجی، میزان کارکرد دستگاه، نوع مواد اولیه بکار رفته در ساخت آن، کیفیت ساخت قطعات گیربکس و برند سازنده آن اشاره کرد.

همان طور که اشاره کردیم گیربکس های صنعتی دست دوم در مدل های مختلفی چون گیربکس استوک حلزونی، گیربکس استوک خورشیدی، گیربکس استوک هلیکال و غیره در دسترس هستند که قیمت مدل خورشیدی این دستگاه ها در مقایسه با سایر مدل ها بیشتر است. از دلایل بالا بودن قیمت این گیربکس ها می توان به گشتاور بالا، تولید صدای پایین و تعداد قطعات بالای بکار رفته در طراحی آن اشاره کرد. البته نباید از نقش فروشنده ها بر قیمت تمام شده این دستگاه ها غافل شد.

سخن آخر

همان طور که در این مطلب بدان اشاره شد گیربکس صنعتی دست دوم با وجود مزایا و قیمت پایینی که دارد از یک سری معایب برخوردار بوده که باعث می شود بسیاری از افراد تمایل چندانی به تهیه و خرید این دستگاه ها نداشته باشند. از آن جایی که خرید گیربکس صنعتی استوک راه حل خوبی برای استفاده از این دستگاه نیست ما خرید گیربکس صنعتی نو را به شما توصیه می کنیم.

برای خرید گیربکس صنعتی نو می توانید به دو صورت حضوری و اینترنتی اقدام نمایید که روش خرید اینترنتی به دلیل مزایایی که دارد بیشتر مورد توجه خریداران بوده و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. چنان چه قصد خرید گیربکس صنعتی از فروشگاه های معتبر را دارید ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که بهترین مدل های گیربکس صنعتی را با کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *