جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

انواع نوار نقاله در معدن

نوار نقاله در معدن از کاربردهای گسترده ای برخوردار بوده و استفاده از آن تأثیر زیادی بر روند جابجایی و انتقال مواد معدنی در این حوزه کاری دارد. با استفاده از این دستگاه می توان انواع مواد معدنی به ویژه موادی که از ساختار فله ای و پودری برخوردار هستند را به آسانی و با راندمان بالا از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کرد.

امروزه از مدل های مختلفی از تسمه نقاله در معدن استفاده می شود که هر کدام از آنها از طراحی و کاربری ویژه ای برخوردار هستند. بر همین اساس در ادامه این مطلب ضمن معرفی این نوار نقاله ها به انواع و مدل های مختلف این دستگاه ها همراه با مشخصات و کاربردهای آنها خواهیم پرداخت و در آخر به نکات مهم در خرید این تجهیزات، قیمت و نحوه خرید اینترنتی آنها اشاره خواهیم کرد.


معرفی نوار نقاله در معدن

معرفی نوار نقاله در معدن

امروزه از نوار نقاله ها به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند در بسیاری از زمینه های کاری استفاده می شود که از جمله آنها می توان به استفاده از این تجهیزات در معادن اشاره کرد. استفاده از این نوار نقاله ها به تسهیل فرایند استخراج و انتقال مواد معدنی کمک زیادی می کند و باعث افزایش راندمان و بازدهی فرایند اجرایی در این حوزه کاری می شود. همچنین در کار با نوار نقاله در معدن نیازی به بکارگیری نیروی متخصص و با مهارت ویژه نیست و استفاده از آن باعث افزایش چشمگیر سرعت فرایند اجرایی در جابجایی و انتقال مواد معدنی می شود.

از طرفی استفاده از تسمه نقاله در معدن با افزایش ایمنی فرایند کاری و کاهش صدمات وارده بر نیروی انسانی همراه خواهد بود. از نوار نقاله ها با توجه به نوع طراحی و ساختاری که دارند می توان در بخش های مختلف معادن و در کار با انواع مواد معدنی استفاده کرد. این دستگاه ها در انواع و مدل های مختلفی طراحی می شوند و هر کدام از آنها از ویژگی ها و مزایایی برخوردار هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

محصول پیشنهادی: درام نوار نقاله

انواع نوار نقاله در معدن

انواع نوار نقاله در معدن

نوار نقاله هایی که در معادن مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به نوع طراحی و ساختاری که دارند در انواع و مدل های مختلفی عرضه می شوند که از جمله آنها می توان به نوار نقاله زنجیری ، نوار نقاله لاستیکی، نوار نقاله برزنتی، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله منحنی شکل، نوار نقاله آپرون، نوار نقاله استاکر، نوار نقاله دراگ، نوار نقاله سامسون فیدر، نوار نقاله مگنت دار و نوار نقاله پن کانوایر اشاره کرد که در ادامه به معرفی و بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

نوار نقاله در معدن مدل زنجیری

از کاربردی ترین انواع تسمه نقاله در معدن می توان به نوار نقاله زنجیری اشاره کرد که علاوه بر معادن در حوزه راه سازی و ساخت و ساز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه بکار رفته در طراحی این نوار نقاله ها همان طور که از عنوان آنها پیداست به صورت زنجیری بوده که در ساخت آن از قطعات فلزی متصل به هم استفاده شده است. تسمه زنجیری این دستگاه ها با عرض های متفاوتی طراحی می شود که می توان متناسب با شرایط و نیازی کاری از آنها استفاده کرد. با استفاده از این دستگاه ها می توان مواد معدنی را در فواصل کوتاه و بلند جابجا نمود.

وب سایت luffindustries در خصوص نوار نقاله های مورد استفاده در معدن چنین گفته ؛ سیستم های نوار نقاله نقش مهمی در صنعت معدن بازی می کنند و عملیات را کارآمدتر و کم هزینه تر می کنند. تسمه نقاله معدن، مواد استخراج شده را از محل به مناطق بارگیری یا تأسیسات پردازش حمل می کند. انتخاب تسمه نقاله معدنی مناسب به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد.

تسمه نقاله در معدن مدل لاستیکی

تسمه نقاله در معدن مدل لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی یکی دیگر از انواع نوار نقاله در معدن بوده که با عنوان نوار نقاله مدولار نیز شناخته می شود. در طراحی این نوار نقاله ها از تسمه لاستیکی استفاده شده است که می توان از آن در شرایط کاری و محیطی مختلف استفاده کرد. همچنین تسمه بکار رفته در طراحی این دستگاه ها به صورت سه لایه بوده و به همین دلیل از مقاومت بالایی در برابر وزن اجسام برخوردار است. علاوه بر آن لایه بیرونی این تسمه ها بنا بر نیاز کاری می تواند به صورت ساده یا تسمه نقاله آجدار و تسمه نقاله PVC طراحی شود که نوع آج دار آن مانع از افتادن مواد معدنی در حین جابجایی می شود. از این نوع نوار نقاله ها به صورت گسترده در معادن بزرگ، کارخانه های فلزات، سیمان، شن، ماسه و غیره استفاده می شود.

 

مقاله پیشنهادی:  تسمه نقاله در خراسان رضوی

محصول پیشنهادی: الواتور

نوار نقاله در معدن مدل برزنتی

نوار نقاله برزنتی از دیگر مدل های تسمه نقاله در معدن بوده که در طراحی آن از یک تسمه سه لایه استفاده شده است. لایه زیرین و رویی این تسمه ها همان طور که از عنوان آنها پیداست از جنس برزنت بوده و در طراحی لایه میانی از تار و پود استفاده شده است. تسمه های برزنتی همانند تسمه های پلاستیکی از مقاومت بالایی در برابر وزن اجسام برخوردار هستند و می توان از آنها در بسیاری از زمینه های کاری به ویژه در معادن استفاده کرد.

نوار نقاله شیب دار

نوار نقاله شیب دار

نوار نقاله شیب دار یکی دیگر از انواع نوار نقاله در معدن بوده که به صورت شیب دار طراحی شده است. از این نوار نقاله ها معمولاً در مکان هایی که از فضای کافی برای نصب نوار نقاله برخوردار نیستند استفاده می شود؛ به همین دلیل در چنین مکان هایی در کنار نصب نوار نقاله می توان از فضای زیرین آن نیز استفاده کرد. از آن جایی که این دستگاه ها به صورت شیب دار ساخته شده اند در طراحی آنها از یک قفل کوچک استفاده شده است تا در هنگام قطع برق و خاموش شدن دستگاه اجسام به روی زمین نیفتند.

نوار نقاله در معدن مدل منحنی شکل

نوار نقاله منحنی شکل نوع دیگری از این دستگاه ها بوده که از طراحی منحنی شکل برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های این نوار نقاله ها که از اهمیت بالایی در بسیاری از زمینه های کاری برخوردار است می توان به قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه ای آن اشاره کرد. طراحی خاص این نوار نقاله ها سبب شده که بتوان از آنها در محیط های کوچک و با فضای محدود نیز استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در یزد

محصول پیشنهادی: بلت پاک کن

تسمه نقاله در معدن مدل آپرون

تسمه نقاله در معدن مدل آپرون

از دیگر انواع نوار نقاله در معدن می توان به نوار نقاله آپرون اشاره کرد که از آن برای جابجایی و انتقال مواد خیلی سنگین که از درجه حرارت بسیار بالایی برخوردار هستند استفاده می شود. در طراحی این نوار نقاله ها از تسمه فولادی استفاده شده است که به صورت پلیتی و از طریق زنجیر به یکدیگر وصل شده اند. این دستگاه ها به دلیل ساختار مقاومی که دارند از آنها می توان در معادن با شرایط کاری خاص استفاده کرد.

نوار نقاله در معدن مدل استاکر

نوار نقاله استاکر کانوایر نوع دیگری از تسمه نقاله در معدن بوده که به صورت تلسکوپی مورد بهره برداری قرار می گیرند. از این دستگاه ها به دلیل نوع طراحی که دارند می توان برای بارگیری مواد فله ای و دپوی آنها استفاده کرد.

تسمه نقاله در معدن مدل دراگ

نوار نقاله دراگ که با عنوان دراگ کانوایر نیز شناخته می شود از دیگر مدل های نوار نقاله در معدن بوده که از آن برای جابجایی و انتقال حجم بالایی از مواد معدنی استفاده می شود. در طراحی این دستگاه ها از بازوهای زنجیری و دریچه تخلیه اضطراری استفاده شده است که از طریق آن می تواند مواد معدنی را در یک مکان مشخص به صورت متمرکز تخلیه نمود.

محصول پیشنهادی: دستگاه فیدر

نوار نقاله سامسون فیدر

از دیگر مدل های نوار نقاله در معدن می توان به نوار نقاله سامسون فیدر اشاره کرد که از آن برای جابجایی و انتقال مواد فله ای که از ساختار پودری برخوردار هستند استفاده می شود. این دستگاه ها نقش تغذیه کننده را بر عهده دارند و از آنها برای تغذیه  نوار نقاله های مادر استفاده می شود.

تسمه نقاله در معدن مدل مگنت دار

تسمه نقاله در معدن مدل مگنت دار

نوار نقاله مگنت دار نوع دیگری از این نوار نقاله ها بوده که در طراحی آنها از آهنربای قوی استفاده شده است. از این دستگاه ها به منظور تفکیک مواد فلزی در بخش هایی از سیستم انتقال استفاده می شود که این کار از طریق آهنرباها و نیروی مغناطیسی ناشی از آنها صورت می گیرد.

نوار نقاله پن کانوایر

نوار نقاله پن کانوایر نوع دیگری از نوار نقاله در معدن بوده که در طراحی آن از تسمه های پاکتی از جنس فلز استفاده شده است. از این دستگاه ها به منظور جابجایی و انتقال مواد معدنی به صورت فله ای استفاده می شود که معمولاً این مواد از درجه حرارت بالایی برخوردار هستند. از دیگر کاربردهای این نوار نقاله ها می توان به استفاده از آنها در سطوح شیب دار اشاره کرد.

محصول پیشنهادی: پایه رولیک

نکات مهم در خرید تسمه نقاله در معدن

نکات مهم در خرید تسمه نقاله در معدن

قبل از خرید نوار نقاله در معدن لازم است به یک سری نکات و فاکتورها توجه شود که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. نکته اول توجه به نوع و مدل این دستگاه ها بوده که لازم است متناسب با شرایط و نیاز کاری آنها در معدن انتخاب شوند. همان طور که اشاره کردیم این نوار نقاله ها در انواع و مدل های مختلفی چون نوار نقاله زنجیری، لاستیکی، شیب دار، منحنی شکل، مگنت دار و غیره عرضه می شوند که می توان از آنها در بخش های مختلف معادن استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در کرج

نکته دوم توجه به طول و عرض تسمه نوار نقاله بوده که لازم است بر اساس شرایط و نیاز کاری انتخاب شود. به عنوان مثال در برخی زمینه های کاری لازم است از نوار نقاله های عریض یا باریک استفاده شود که در هنگام خرید لازم است به این فاکتور توجه کافی شود.

توجه به نوع مواد معدنی و دمای آنها از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید تسمه نقاله در معدن لازم است بدان توجه شود. از برخی مدل های نوار نقاله مانند نوار نقاله لاستیکی، برزنتی و غیره به دلیل ظرفیت و تحمل بالایی که دارند می توان در انتقال مواد سنگین و حجیم استفاده کرد.

همچنین از دیگر مدل های نوار نقاله مانند نوار نقاله زنجیری، آپرون و پن کانوایر به دلیل ساختار مقاوم تری که دارند می توان در جابجایی مواد با درجه حرارت بالا استفاده کرد. علاوه بر این موارد در هنگام خرید نوار نقاله در معدن می بایست به شرایط محیطی و میزان مقاومت نوار نقاله در برابر رطوبت و خوردگی توجه ویژه شود.

قیمت تسمه نقاله در معدن

عوامل و فاکتورهای مختلفی وجود دارد که می تواند بر قیمت نوار نقاله در معدن تأثیرگذار باشد که لازم است قبل از خرید مورد توجه قرار گیرند. اولین عامل نوع و مدل این دستگاه ها (زنجیری، لاستیکی و غیره) بوده که با توجه به نوع طراحی و کاربری که دارند با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند.  عامل دوم طول و عرض تسمه نقاله در معدن بوده که متناسب با شرایط و نیاز کاری انتخاب می شود. هر چه طول و عرض تسمه نقاله بیشتر باشد قیمت تمام شده آن نیز بالاتر خواهد بود.

نوع طراحی نوار نقاله و ظرفیت آن عامل دیگری است که باعث تغییر در قیمت نهایی آنها می شود. هر چه ظرفیت نوار نقاله و میزان تحمل آن در مقابل وزن مواد بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. همچنین نوع ساختار نوار نقاله و میزان مقاومت آن در برابر شرایط محیطی به ویژه خوردگی نیز باعث ایجاد تفاوت در قیمت نهایی آنها می شود. نوار نقاله هایی که در طراحی قطعات آن از مواد مرغوب و با کیفیت بالا استفاده شده است به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارند از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

خرید اینترنتی نوار نقاله در معدن

برای خرید تسمه نقاله در معدن می توانید به صورت اینترنتی نیز اقدام نماید. امروزه از روش خرید اینترنتی به دلیل مزایایی که دارد به صورت گسترده استفاده می شود؛ چرا که در این روش امکان مشاهده مدل های مختلف نوار نقاله در معدن همراه با مشخصات و قیمت آنها به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته وجود دارد و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه و صرف زمان و هزینه های اضافی برای این کار نیست.

از آن جایی که بهتر است این تجهیزات از فروشگاه های معتبر خریداری شوند ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که از معتبرترین فروشگاه های فعال در این زمینه بوده و پرکاربردترین مدل های تسمه نقاله در معدن را با کیفیت و دوام بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *