جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در یزد

نوار نقاله در یزد از تنوع بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. کار با این دستگاه ها باعث افزایش راندمان کاری و صرفه جویی در زمان اجرایی می شود. همچنین استفاده از این دستگاه ها با افزایش ایمنی عوامل اجرایی و صرفه جویی در هزینه ها همراه خواهد بود.  با توجه به اهمیت بالای استفاده از نوار نقاله در فرایند انتقال مواد، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی نوار نقاله ها به اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها، انواع آنها، کاربرها، نحوه عملکرد نوار نقاله ها، نکات مهم در انتخاب این دستگاه ها، فاکتورهای مؤثر بر قیمت و نحوه خرید نوار نقاله در یزد بپردازیم که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما مخاطبان قرار گیرد.

معرفی نوار نقاله در یزد

نوار نقاله که با عنوان کانوایر (Conveyor Belt) نیز شناخته می شود از تجهیزات پرکاربرد در زمینه جابجایی و انتقال مواد بوده که در انواع و مدل های مختلف طراحی می شود که می توان از آنها متناسب با شرایط و نیاز کاری استفاده کرد. در کار با این تجهیزات کالای مورد نظر جهت جابجایی بر روی بخش ورودی کانوایر قرار گرفته و با حرکت تسمه این کالا به آسانی و با سرعت بالا به خروجی کانوایر و بخش مقصد منتقل می شوند. با استفاده از این دستگاه ها دیگر نیازی به استفاده از نیروی کار بالا در فرایند جابجایی و انتقال مواد نیست که این موضوع با پایین آمدن هزینه های اجرایی و کاهش خطای انسانی در فرایند کاری همراه خواهد بود.

معرفی نوار نقاله در یزد

اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله (کانوایر)

در طراحی نوار نقاله از اجزا و قطعات مختلفی استفاده شده است که هر کدام از آنها نقش خاصی در عملکرد نوار نقاله دارند. از جمله این اجزا می توان به الکتروموتور، گیربکس، غلتک، تسمه نقاله، رولیک ها، شاسی و بخش کنترل کننده اشاره کرد. الکتروموتور و گیربکس نوار نقاله بخش محرک دستگاه را تشکیل می دهند و با توجه به نوع طراحی و مدل دستگاه در انواع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. تسمه یا نوار دستگاه از بخش های مهم در ساختار نوار نقاله بوده که به صورت یک حلقه غلتک ها را در برمی گیرد و مواد یا بار بر روی آن قرار می گیرد. در خرید نوار نقاله در یزد لازم است به ساختار تسمه و عرض آن توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  محاسبه توان و گشتاور گیربکس

جنس تسمه ها با توجه به نوع طراحی نوار نقاله می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. غلتک های مورد استفاده در نوار نقاله (غلتک محرک و غلتک متحرک) با حرکت خود شرایط را برای حرکت تسمه نقاله فراهم می کنند. رولیک ها از دیگر بخش های گردان در نوار نقاله بوده که به فرایند جابجایی مواد در دستگاه کمک می کنند. در نهایت کل مجموعه بر روی یک بخش مقاوم با عنوان شاسی نوا نقاله سوار می شود.

انواع نوار نقاله در یزد

از مدل های مختلف نوار نقاله (کانوایر) می توان به نوار نقاله ثابت، نوار نقاله غلتکی، نوار نقاله اسپیرال، نوار نقاله مارپیچ، نوار نقاله فرودگاهی، نوار نقاله پیاله ای، نوار نقاله هیدرولیکی، نوار نقاله دستچین، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله ناودانی، نوار نقاله تسمه ای، نوار نقاله آکاردئونی، نوار نقاله بازیافت زباله، نوار نقاله سنگ شکن، نوار نقاله تونلی، نوار نقاله تلسکوپی، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله بارگیری، استاکر کانوایر و نوار نقاله زنجیری موتور سیکلت اشاره کرد.

نحوه عملکرد دستگاه در خرید نوار نقاله در یزد

نیروی محرکه نوار نقاله از طریق بخش محرک دستگاه که شامل الکتروموتور و بخش گیربکس بوده تأمین می شود. گشتاور ایجاد شده در بخش الکتروموتور با عبور از گیربکس و تنظیم آن به بخش درام نوار نقاله (غلتک) دستگاه منتقل می شود. از آن جایی که نوار یا تسمه دستگاه بر روی غلتک ها در دو سر نوار نقاله قرار گرفته است این بخش با چرخش غلتک ها به حرکت درآمده و بستر را برای جابجایی و انتقال مواد از یک محل به محل دیگر فراهم می سازد. همچنین از طریق بخش محرک دستگاه به ویژه بخش گیربکس می توان گشتاور خروجی نوار نقاله و سرعت آن را متناسب با نیاز و شرایط کاری مورد نظر تنظیم کرد که در هنگام خرید نوار نقاله در یزد لازم است به نحوه عملکرد این بخش توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  بهترین برند گیربکس های صنعتی در ایران

کاربردهای نوار نقاله در یزد

نوار نقاله ها از کاربردهای گسترده ای برخوردار بوده و در بسیاری از حوزه های کاری به ویژه در صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای گسترده این تجهیزات می توان به استفاده از |آنها در فرایند انتقال مواد در فروشگاه ها، فرودگاه ها، انبارها، عمده فروشی ها، نانوایی ها و در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی، دارویی، معادن، کشاورزی و غیره اشاره کرد. همچنین این دستگاه ها از کاربرد گسترده ای در بخش تولید و مونتاژ کارخانه ها برخوردار هستند و تأثیر زیادی بر روند کاری این بخش ها دارند.

نکات ضروری در انتخاب و خرید نوار نقاله در یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز و ابرکوه 

قبل انتخاب و خرید نوار نقاله در یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز، ابرکوه و سایر شهرها لازم است به یک سری نکات توجه شود که در این بخش به معرفی آنها می پردازیم. نکته اول توجه به نوع و مدل نوار نقاله بوده که لازم است بر اساس شرایط و نیاز کاری انتخاب گردد. هر کدام از نوار نقاله ها (زنجیری، تسمه ای، غلتکی و غیره) به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارند برای شرایط کاری خاصی مناسب بوده که لازم است به این مسئله توجه کافی شود.

نکته دوم توجه به ظرفیت و ابعاد نوار نقاله بوده که معمولاً بر اساس شرایط کاری انتخاب می گردد. به عنوان مثال برای شرایط کاری سخت و سنگین بهتر است از دستگاه های با ابعاد و ظرفیت بالا استفاده شود. نکته بعدی توجه به نوع متریال بکار رفته در ساخت نوار نقاله و برند سازنده آن بوده که تأثیر زیادی بر کارایی و دوام این دستگاه ها دارد که در هنگام خرید نوار نقاله در یزد لازم است مورد توجه قرار گیرند.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در آذربایجان شرقی

نکات ضروری در انتخاب و خرید نوار نقاله در یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز و ابرکوه 

قیمت نوار نقاله در یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز و ابرکوه 

قیمت نوار نقاله ها در یزد متغیر بوده و به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که در این بخش به بررسی آنها می پردازیم. اولین فاکتور مؤثر بر قیمت این دستگاه ها که در هنگام خرید نوار نقاله در یزد لازم است مورد توجه قرار گیرد مدل نوار نقاله (تسمه ای، زنجیری، اسپیرال و غیره) بوده که هر کدام از این مدل ها به دلیل تفاوت در ساختار و طراحی با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. البته نوع کاربری نوار نقاله و ظرفیت کاری آن نیز بر قیمت تمام شده این دستگاه ها تأثیرگذار خواهد بود.

نوار نقاله هایی که با ظرفیت های بالا عرضه می شوند به دلیل راندمان کاری بیشتری که دارند از قیمت بالایی برخوردار هستند. طول و عرض نوار نقاله از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت این دستگاه ها بوده که لازم است در هنگام خرید نوار نقاله در یزد بدان توجه شود. در آخر کیفیت ساخت قطعات نوار نقاله و برند تولیدکننده آن از دیگر فاکتورهایی است که باعث تغییر در قیمت نهایی این دستگاه ها می شود.

خرید نوار نقاله در یزد

اگر قصد خرید نوار نقاله در یزد، میبد، اردکان، بافق، مهریز، ابرکوه و سایر شهرها را دارید می توانید مدل های مختلف این دستگاه ها را از فروشگاه ره آوران صنعت قومس با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریدار نمایید. تجهیزات عرضه شده در این مرکز در کنار راندمان بالا از دوام و طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند و با تضمین کیفیت و اصالت کالا در اختیار خریداران قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *