جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در آذربایجان شرقی

نوار نقاله در آذربایجان شرقی از اجزای مهم سیستم های اجرایی و تولیدی بوده که در بخش انتقال مواد و کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه استفاده از این دستگاه ها به افزایش راندمان کاری و توسعه صنایع کمک زیادی کرده است. نوار نقاله ها باعث کاهش هزینه های اجرایی و افزایش ایمنی کارکنان در فرایندهای کاری می شود. با توجه به مزایا و قابلیت های بسیار این تجهیزات در صنایع مختلف، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی نوار نقاله به اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها، نحوه عملکرد آنها، انواع کانوایر، کاربردهای آنها، نکات مهم در انتخاب این دستگاه ها، قیمت و نحوه خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی بپردازیم.

معرفی نوار نقاله در آذربایجان شرقی

نوار نقاله که به آن تسمه نقاله یا کانوایر نیز گفته می شود یک دستگاه پرکاربرد در زمینه جابجایی و انتقال اشیا و کالاها بوده که در بسیاری از زمینه ها به ویژه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از نوار نقاله می توان انواع مواد و کالاها را به صورت واحدی یا فله ای از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کرد. نوار نقاله ها در انواع و مدل های مختلفی عرضه می شوند که می توان از آنها در شرایط کاری مختلف استفاده کر.

کار با کانوایرها با افزایش سرعت فرایند اجرایی همراه خواهد بود که این مسئله به افزایش راندمان کاری سیستم های اجرایی کمک زیادی می کند. استفاده از نوار نقاله در آذربایجان شرقی باعث کاهش نیاز به نیروی اجرایی، کاهش خطای انسانی، صرفه جویی در هزینه ها و افزایش ایمنی سیستم و کارکنان آن می شود. با استفاده از نوار نقاله می توان انواع مواد سنگین و سبک با ابعاد و ساختار مختلف را به راحتی جابجا کرد.

معرفی نوار نقاله در آذربایجان شرقی

اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله

در طراحی نوار نقاله ها از اجزا و قطعات مختلفی استفاده می شود که از جمله آنها می توان به موتور الکتریکی، گیربکس، تسمه یا نوار، شاسی، غلتک (درام نوار نقاله)، رولیک ها، بخش کنترل کننده و بخش سفت کن نوار اشاره کرد. موتور الکتریکی یا الکتروموتور به همراه گیربکس بخش محرک دستگاه را تشکیل می دهند که متناسب با شرایط و نیاز کاری با توان ها و ظرفیت های مختلفی در طراحی نوار نقاله بکار می روند. تسمه از بخش های مهم کانوایر بوده که به صورت یک حلقه پیوسته بخش درام دستگاه را در برگرفته است. جنس تسمه تأثیر زیادی بر عملکرد و دوام آن دارد که در هنگام خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی لازم است بدان توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  نکات مهم در انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی

درام یا غلتک نوار نقاله قطعات استوانه ای شکل هستند که در ابتدا و انتهای نوار نقاله مورد استفاده قرار می گیرند. این غلتک ها با عنوان غلتک محرک و غلتک متحرک شناخته می شوند و نقش مهمی در فرایند کاری نوار نقاله دارند. رولیک های نیز با چرخش خود شرایط را برای جابجایی و انتقال مواد و اجسام بر روی نوار نقاله فراهم می کنند. در نوار نقاله ها از یک بخش با عنوان سفت کن نوار نقاله نیز استفاده می شود که برای تنظیم میزان سفتی دستگاه طراحی شده است. بخش کنترل کننده کانوایر نیز همان طور که از عنوان آن پیداست نقش کنترل کننده را دارد و به بهبود عملکرد دستگاه کمک زیادی می کند.

انواع کانوایرها در خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی

از مدل های متنوع نوار نقاله در آذربایجان شرقی که از کاربرد گسترده ای نیز برخوردار هستند می توان به نوار نقاله ثابت، نوار نقاله پیاله ای، نوار نقاله آکاردئونی، نوار نقاله تلسکوپی، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله موتور سیکلت، نوار نقاله فرودگاهی، نوار نقاله دستچین، نوار نقاله اسپیرال، نوار نقاله ناودانی، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله هیدرولیکی، استاکر کانوایر، نوار نقاله مارپیچ، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله تسمه ای، نوار نقاله غلتکی، نوار نقاله تونلی، نوار نقاله بازیافت زباله و نوار نقاله سنگ شکن اشاره کرد.

عملکرد نوار نقاله (کانوایر)

نیروی محرکه نوار نقاله از طریق بخش الکتروموتور و گیربکس آن تأمین می شود که این نیرو در قالب یک گشتاور خروجی کنترل شده به بخش درام منتقل می شود. این نیرو با چرخش غلتک محرک در بخش درام و در نهایت غلتک متحرک آن، نیروی لازم جهت حرکت تسمه را فراهم می کند. از آن جایی که مواد و کالاها بر روی تسمه قرار می گیرند، با حرکت تسمه بستر برای جابجایی و انتقال مواد از یک بخش به بخش دیگر فراهم می شود. همچنین سرعت حرکت تسمه و جابجایی مواد در کانوایرها را می توان از طریق بخش الکتروموتور و گیربکس دستگاه متناسب با نیاز و شرایط کاری تنظیم و کنترل کرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در کرمانشاه

عملکرد نوار نقاله (کانوایر)

کاربردهای نوار نقاله

اهمیت نوار نقاله در آذربایجان شرقی به خاطر کاربرد گسترده این دستگاه ها در این ناحیه بوده که از جمله آنها می توان به استفاده از این تجهیزات در صنایع غذایی، کشاورزی، سیمان، معادن و غیره اشاره کرد. همچنین از کانوایرها به صورت گسترده در انبارها و خطوط تولید و انتقال اجناس و کالاها نیز استفاده می شود. از دیگر کاربردهای این دستگاه ها می توان به استفاده از آنها در فروشگاه های عمده و خورده اشاره کرد. همچنین از این تجهیزات در فرودگاه ها، پست خانه ها، نانوایی ها، کارگاه ها و غیره نیز به صورت گسترده استفاده می شود.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی

برای  خرید نوار نقاله در تبریز، مراغه، مرند، میانه و اسکو لازم است به یک سری فاکتورها توجه شود تا یک دستگاه با کیفیت که از دوام و طول عمر کافی برخوردار است خریداری گردد. از جمله این فاکتورها که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند می توان به نوع و مدل کانوایر، عرض دستگاه، ظرفیت آن، کیفیت ساخت قطعات کانوایر و برند سازنده آن اشاره کرد. در ابتدا لازم به ذکر است در هر شرایط کاری به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت و کارایی نوار نقاله لازم است از مدل نوار نقاله متناسب با آن شرایط استفاده شود.

هر کدام از مدل های نوار نقاله زنجیری، تسمه ای، تلسکوپی، اسپیرال و غیره برای شرایط کاری خاصی مناسب هستند که در هنگام خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی لازم است به این فاکتور توجه شود. علاوه بر آن برای شرایط کاری سنگین توصیه می شود نوار نقاله های با ابعاد و ظرفیت بالا خریداری گردد تا در کنار عملکرد بالا از دوام و ماندگاری کافی برخوردار باشند. هر چه کیفیت ساخت قطعات نوار نقاله بیشتر باشد دستگاه مورد از عملکرد مطلوب تری برخوردار بوده و طول عمر بالاتری دارد که در هنگام خرید این تجهیزات لازم است به این نکته توجه شود. در آخر این دستگاه ها را از برندها و شرکت های معتبر و نام آشنا خریداری نمایید تا از کارایی و دوام لازم برخوردار باشند.

مقاله پیشنهادی:  انواع نوار نقاله در معدن

قیمت نوار نقاله در تبریز، مراغه، مرند، میانه و اسکو

قیمت نوار نقاله در آذربایجان شرقی متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد که قبل از تهیه این دستگاه ها لازم است بدان توجه کافی شود. مورد اول نوع و مدل کانوایر بوده که از طراحی و ساختار خاصی برخوردار است. از آن جایی که هر مدل کانوایر برای شرایط کاری خاصی طراحی شده است در ساختار آنها از اجزا و قطعات متفاوتی استفاده شده که باعث تغییر در قیمت نهایی آنها می شود. مورد دوم عرض کانوایر بوده که بر ظرفیت انتقال و قیمت آن تأثیرگذار خواهد بود. نوار نقاله هایی که با عرض بیشتر طراحی می شوند به دلیل ظرفیت بالایی که دارند از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

طول نوار نقاله از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت این دستگاه ها بوده که در هنگام خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی لازم است بدان توجه شد. هر چه طول نوار نقاله بیشتر باشد قیمت تمام شده آن نیز بالاتر خواهد بود. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت نوار نقاله در تبریز می توان به نوع متریال بکار رفته در طراحی این دستگاه ها و کیفیت ساخت قطعات آنها اشاره کرد. نوار نقاله هایی که توسط برندهای معتبر عرضه می شوند به دلیل کیفیت ساخت بالای قطعات آنها از دوام و قیمت بالایی برخوردار هستند.

قیمت نوار نقاله در تبریز، مراغه، مرند، میانه و اسکو

خرید نوار نقاله در تبریز، مراغه، مرند، میانه و اسکو

اگر قصد خرید نوار نقاله در آذربایجان شرقی را دارید توصیه می شود این دستگاه ها را از فروشگاه های معتبر در این زمینه خریداری نمایید. بر همین اساس ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که متنوع ترین مدل های نوار نقاله را که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند با تضمین کیفیت و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *