جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در خراسان رضوی

نوار نقاله در خراسان رضوی از کاربرد گسترده ای در صنایع برخوردار بوده و در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نوار نقاله به بهبود عملکرد سیستم های اجرایی و افزایش راندمان آنها کمک زیادی می کند. از طرف دیگر در کار با این تجهیزات میزان خطای انسانی کاهش یافته و میزان ایمنی سیستم و کاربران افزایش می یابد. با توجه به مزایا و کاربردهای گسترده این تجهیزات در بسیاری از زمینه های کاری، در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی نوار نقاله به اجزای تشکیل دهنده این دستگاه ها، انواع کانوایر، نحوه عملکرد آن، مزایا، نکات مهم در انتخاب این دستگاه ها، قیمت و نحوه خرید نوار نقاله در خراسان رضوی بپردازیم.

 

معرفی نوار نقاله در خراسان رضوی

نوار نقاله یا کانوایر که با عنوان تسمه نقاله نیز شناخته می شود از دستگاه های کاربردی در زمینه جابجایی و حمل کالاها بوده که در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از نوار نقاله می توان انواع مواد فله ای یا بسته بندی شده را به آسانی و با سرعت بالا از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. از نوار نقاله ها با توجه به شرایط کاری به صورت افقی یا شیب دار استفاده می شود و به دلیل نوع طراحی که دارند فضای کمی را اشغال می کنند.

همچنین امکان جابجایی مواد حجیم و سنگین با استفاده از نوار نقاله ها به صورت مداوم و در سیکل های کاری طولانی وجود دارد. کانوایرها از ویژگی ها و مزایای بسیاری برخوردار هستند و در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توان به استفاده از این تجهیزات در فروشگاه ها، فرودگاه ها، انبارها، واحدهای تولید و مونتاژ، پست خانه ها، نانوایی ها، صنایع غذایی، دارویی، بخش کشاورزی، معادن و غیره اشاره کرد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در گیلان

اجزای کانوایر در خرید نوار نقاله در خراسان رضوی

در طراحی نوار نقاله از اجزا و قطعات مختلفی استفاده شده است که هر کدام از آنها نقش مهمی در فرایند اجرایی این دستگاه دارند. از جمله این اجزا می توان به الکتروموتور، گیربکس، تسمه یا نوار، شاسی، درام نوار نقاله یا غلتک، رولیک، سفت کن نوار و بخش کنترل کننده اشاره کرد. الکتروموتور بخش محرک کانوایر را تشکیل می دهد و با توجه به مدل دستگاه با توان و ظرفیت های متفاوتی در طراحی کانوایر مورد استفاده قرار می گیرد. گیربکس از دیگر بخش های مهم در طراحی نوار نقاله بوده که با استفاده از آن می توان گشتاور و سرعت نوار نقاله را کنترل و تنظیم کرد.

در ساخت نوار نقاله در خراسان رضوی از یک نوار سراسری با عنوان تسمه کانوایر استفاده می شود که بسته به طراحی نوار نقاله به دو صورت فلزی و پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد. غلتک ها استوانه های گردانی هستند که در دو سمت نوار نقاله نصب می شوند و بخش تسمه بر روی آنها قرار می گیرد. تمامی این اجزا بر روی اسکلت اصلی نوار نقاله یا همان شاسی سوار می شوند. کیفیت اجزای کانوایر تأثیر زیادی بر عملکرد این دستگاه دارد که در هنگام خرید نوار نقاله در خراسان رضوی لازم است بدان توجه شود.

اجزای کانوایر در خرید نوار نقاله در خراسان رضوی

عملکرد نوار نقاله

در رابطه با عملکرد نوار نقاله ها می توان گفت که نیروی محرکه این دستگاه ها از طریق الکتروموتور تأمین می شود. با روشن کردن الکتروموتور گشتاور مورد نیاز سیستم پس از عبور از بخش گیربکس و تنظیم آن به بخش درام دستگاه می رسد. در بخش درام از دو غلتک محرک و متحرک استفاده شده است که با چرخش آنها بخش تسمه به حرکت درآمده و شرایط برای جابجایی و انتقال مواد فراهم می شود. در طراحی کانوایرها از استوانه های چرخانی با عنوان رولیک نیز استفاده می شود که به بهبود حرکت نوار نقاله کمک زیادی می کنند.

مزایای کانوایر در خرید نوار نقاله در خراسان رضوی

استفاده از نوار نقاله باعث افزایش سرعت اجرایی سیستم و بالا رفتن بازدهی آن می شود. در کار با نوار نقاله نیازی به استفاده از نیروی اجرایی با تعداد بالا نیست و همین مسئله با کاهش هزینه های اجرایی همراه خواهد بود. از طرفی کار با نوار نقاله ها خطاهای انسانی در فرایند کاری را کاهش داده و به افزایش ایمنی سیستم و کارکنان آن کمک زیادی می کند. امکان استفاده از نوار نقاله در فضاهای کوچک به دلیل طراحی ویژه این دستگاه ها وجود دارد. همچنین با کمک این دستگاه ها می توان انواع مواد با ساختار و ابعاد مختلف و با اوزان بالا را به طور پیوسته و مداوم از یک نقطه به نقطه دیگر جابجا کرد.

مقاله پیشنهادی:  نکات مهم در انتخاب نوار نقاله در صنایع غذایی

انواع کانوایر در خراسان رضوی

از مدل های مختلف نوار نقاله در خراسان رضوی که از کاربرد گسترده ای برخوردار هستند می توان به نوار نقاله ثابت، نوار نقاله انعطاف پذیر، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله اسپیرال، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله ناودانی، نوار نقاله غلتکی، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله زنجیری موتور سیکلت، نوار نقاله پیاله ای، نوار نقاله آکاردئونی، نوار نقاله فرودگاهی، نوار نقاله هیدرولیکی، نوار نقاله سنگ شکن، نوار نقاله تونلی، نوار نقاله بازیافت زباله، نوار نقاله استاکر، نوار نقاله حلزونی، نوار نقاله دستچین و نوار نقاله تسمه ای اشاره کرد.

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در خراسان رضوی

توجه به یک سری نکات قبل از انتخاب و خرید نوار نقاله در مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و قوچان باعث می شود که یک محصول با کیفیت و با کارایی بالا خریداری گردد که در این بخش به بررسی این نکات خواهیم پرداخت. اولین نکته در خرید نوار نقاله در خراسان رضوی توجه به مدل این دستگاه ها بوده که می بایست بر اساس نیاز کاری انتخاب شود. نکته دوم در انتخاب این تجهیزات توجه به ابعاد و ظرفیت آنها بوده که تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی آنها دارد. نوار نقاله هایی که با ظرفیت و ابعاد بالا عرضه می شوند برای شرایط کاری سنگین مناسب تر هستند.

نکته بعدی در خرید نوار نقاله در خراسان رضوی توجه به کیفیت ساخت قطعات کانوایر و نوع متریال بکار رفته در ساخت آنها بوده که باعث بهبود عملکرد و دوام آنها می شود. چنان چه قصد استفاده از کانوایر در شرایط کاری سخت را دارید بهتر است مدل های مقاوم و با کیفیت این دستگاه ها که در ساخت آنها از متریال مرغوب استفاده شده است را انتخاب نمایید. در آخر نوار نقاله هایی که توسط برندهای معتبر عرضه می شوند به دلیل کارایی و دوام بالایی که دارند یک انتخاب مناسب برای شما به شمار می روند.

مقاله پیشنهادی:  توزین نوار نقاله چیست؟

قیمت نوار نقاله در مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و قوچان

قیمت کانوایر یا نوار نقاله متغیر بوده و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که قبل از خرید نوار نقاله در خراسان رضوی لازم است مورد توجه قرار گیرند. از جمله این فاکتورها می توان به نوع و مدل نوار نقاله (تسمه ای، زنجیری، بارگیری و غیره)، برند سازنده آن، ابعاد و ظرفیت دستگاه، کیفیت ساخت قطعات کانوایر و نوع متریال بکار رفته در ساخت آنها اشاره کرد.

مدل های مختلف نوار نقاله به دلیلی طراحی و ساختار متفاوتی که دارند از قیمت متفاوتی نیز برخوردار هستند. به عنوان مثال قیمت نوار نقاله زنجیری به دلیل نوع ساختاری که دارد متفاوت از قیمت نوار نقاله تسمه ای بوده که در هنگام خرید نوار نقاله در خراسان رضوی لازم است بدان توجه شود. چنان چه به دنبال استفاده از دستگاه های با ابعاد و ظرفیت بالا هستید به دلیلی قیمت بالایی که دارند لازم است هزینه بالایی را صرف خرید آنها نمایید. همچنین دستگاه هایی که در ساخت آنها از قطعات با کیفیت بالا استفاده شده است به دلیل کارایی و دوام بالایی که دارند از قیمت بالایی برخوردار هستند.

قیمت نوار نقاله در مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و قوچان

خرید نوار نقاله در مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و قوچان

اگر قصد تهیه و خرید نوار نقاله در خراسان رضوی را دارید بهتر است این دستگاه ها را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید. از آن جایی که فروشگاه های بسیاری زمینه عرضه این تجهیزات فعالیت دارند ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که با کیفیت ترین مدل های نوار نقاله را از بهترین برندها که از کارایی و دوام بالایی برخوردار هستند در اختیار خریداران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *