جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در کردستان

نوار نقاله در کردستان در انواع و ظرفیت های مختلفی در دسترس بوده و در بسیاری از زمینه های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال افزایش سرعت کاری در سیستم های اجرایی  و صرفه جویی در هزینه ها هستید نوار نقاله می تواند یک انتخاب مناسب و هوشمندانه برای فرایند کاری شما باشند. با استفاده از این تجهیزات امکان جابجایی مواد با ابعاد و وزن بالا به صورت پیوسته و مداوم وجود دارد. با توجه به اهمیت بالای استفاده از این تجهیزات در صنایع مختلف، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی این دستگاه ها به نحوه عملکرد آنها، مزایای نوار نقاله، انواع این تجهیزات، کاربردهای آنها، نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله، عوامل مؤثر بر قیمت و نحوه خرید نوار نقاله در کردستان بپردازیم.

تعریف نوار نقاله

نوار نقاله یا کانوایر که با عنوان تسمه نقاله نیز شناخته می شود از تجهیزات رایج و کاربردی در جابجایی و حمل  اجسام و کالاها بوده که در بسیاری از صنایع نیز مورد استفاده قرار می گیرد. امکان استفاده از نوار نقاله با توجه به شرایط کاری در ابعاد و ظرفیت های مختلف و به دو صورت افقی یا شیب دار وجود دارد. کار با این دستگاه ها با افزایش سرعت اجرایی و راندمان کاری همراه خواهد بود که این مسئله خود باعث صرفه جویی در هزینه های اجرایی می شود. در طراحی نوار نقاله ها از اجزا و قطعات مختلفی استفاده شده است که از جمله آنها می توان به تسمه یا نوار، درام یا غلتک ها، الکتروموتور، گیربکس، رولیک ها، شاسی، سفت کن نوار و غیره اشاره کرد. نوع طراحی و جنس هر کدام از این اجزا با توجه به مدل کانوایر و کاربری آن می تواند متفاوت باشد که در هنگام خرید نوار نقاله در کردستان لازم است به این امر توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  توزین نوار نقاله چیست؟

عملکرد نوار نقاله چگونه است؟

نیروی محرکه مورد نیاز جهت حرکت نوار نقاله از طریق بخش محرک دستگاه که شامل الکتروموتور و گیربکس بوده تأمین می شود. با حرکت الکتروموتور گشتاور مورد نیاز جهت چرخش غلتک ها فراهم می شود که این گشتاور در بخش گیربکس نوار نقاله قابل تنظیم خواهد بود. بخش تسمه یا نوار دستگاه که بر روی غلتک ها سوار است با چرخش این اجزا به حرکت درآمده و موادی که بر روی تسمه قرار گرفته اند با سرعت مشخص از بخش ورودی به بخش خروجی نوار نقاله منتقل می شوند. رولیک های مورد استفاده در طراحی نوار نقاله نیز به بهبود حرکت این دستگاه کمک زیادی می کند. همچنین از طریق بخش گیربکس نوار نقاله می توان سرعت حرکت تسمه و جابجایی مواد را متناسب با نیاز کاری تغییر داد.

مزایای کانوایر در خرید نوار نقاله در کردستان

اولین نکته در زمینه استفاده از نوار نقاله تأثیر بسزای این دستگاه ها در افزایش سرعت اجرایی سیستم های مختلف کاری بوده که با افزایش راندمان آنها همراه خواهد بود. همچنین با کمک مدل های مختلف تسمه نقاله می توان انواع مواد (تکی یا فله ای) با ابعاد و وزن بالا را به آسانی از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کرد، در حالی که این فرایند ممکن است در حالت عادی بسیار مشکل و زمان بر باشد. علاوه بر آن در کار با نوار نقاله ها نیازی به استفاده از نیروی انسانی با تعداد بالا نیست و همین موضوع باعث صرفه جویی در هزینه های اجرایی می شود. کاهش خطای انسانی، افزایش ایمنی سیستم و کارکنان و استفاده حداکثری از فضای کاری از دیگر مزایای کار با نوار نقاله در کردستان است.

مزایای کانوایر در خرید نوار نقاله در کردستان

انواع کانوایر در خرید نوار نقاله در کردستان

از مدل های مختلف نوار نقاله می توان به نوار نقاله ثابت، نوار نقاله تسمه ای، نوار نقاله سنگ شکن، نوار نقاله اسپیرال، نوار نقاله آکاردئونی، نوار نقاله ناودانی، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله خط تولید موتور سیکلت، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله بازیافت زباله، نوار نقاله پیاله ای، نوار نقاله غلتکی، نوار نقاله هیدرولیکی، نوار نقاله فرودگاهی، نوار نقاله استاکر، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله دستچین، نوار نقاله تونلی، نوار نقاله حلزونی و نوار نقاله تلسکوپی اشاره کرد. از هر کدام از این مدل ها به دلیل نوع طراحی که دارند در شرایط کاری خاصی استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در آذربایجان غربی

کاربردها نوار نقاله در کردستان

همان طور که اشاره کردیم کار با کانوایرها با مزایای بسیاری همراه بوده که باعث می شود از این تجهیزات در بسیاری از زمینه های کاری استفاده شود که از جمله آنها می توان به صنایع غذایی، دارویی، بخش کشاورزی، معادن، فرودگاه ها، فروشگاه ها، پست خانه ها و نانوایی ها اشاره کرد. علاوه بر آن تسمه نقاله ها  از کاربرد گسترده ای در بخش تولید و مونتاژ کارخانه ها، کارگاه ها، انبارها، بخش انتقال و توزیع مواد و غیره برخوردار هستند.

وب سایت dsb-conveyor در خصوص نوار نقاله ها چنین گفته که ؛دستگاه نوار نقاله در ساده ترین حالت از یک جفت غلطک تشکیل شده که به یکی از آنها نیرو اعمال می شود و بین آنها یک تسمه نقاله بی انتها کشیده شده است.

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در سنندج، سقز، مریوان، بانه و قروه

برای خرید یک کانوایر با کیفیت و با دوام که از عملکرد مطمئن و مطلوبی برخوردار باشد  لازم است به یک سری عوامل و فاکتورها توجه شود تا یک محصول با دوام و با راندان بالا خریداری گردد. برند یا شرکت تولیدکننده کانوایر فاکتور مهمی است که تأثیر زیادی بر کارایی و طول عمر این دستگاه دارد و در هنگام خرید نوار نقاله در کردستان لازم است بدان توجه شود. فاکتور مهم دیگر در زمینه خرید این تجهیزات توجه به ابعاد و ظرفیت آنها بوده که لازم است بر اساس شرایط کاری انتخاب شود.

در زمینه های کاری سبک می توان از کانوایرهای با ظرفیت و ابعاد پایین استفاده کرد و برای شرایط کاری سنگین ضروری است از دستگاه های با ابعاد و ظرفیت بالا استفاده شود. نوع و مدل کانوایر از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در کردستان بوده که لازم است بر اساس نیاز کاری انتخاب شود. تسمه نقاله هایی که در طراحی آنها از قطعات با کیفیت ساخت بالا استفاده شده است از کارایی بهتری برخوردار بوده که لازم است در هنگام خرید به این فاکتور نیز توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  انتخاب موتور برای نوار نقاله

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در سنندج، سقز، مریوان، بانه و قروه

عوامل مؤثر بر قیمت کانوایر در خرید نوار نقاله در کردستان

قیمت تسمه نقاله یا کانوایر متفاوت بوده و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که قبل از خرید نوار نقاله در سنندج، سقز، مریوان، بانه و قروه لازم است مورد توجه قرار گیرند. اولین فاکتور مؤثر بر قیمت این تجهیزات مدل آنها بوده که بر اساس نیاز و شرایط کاری طراحی می شوند. برخی مدل های کانوایر به دلیل طراحی خاص و پیچیده ای که دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند که در هنگام خرید نوار نقاله در کردستان لازم است بدان توجه شود.

فاکتور مؤثر دیگر بر قیمت نوار نقاله ظرفیت و ابعاد این دستگاه بوده که بر اساس شرایط کاری انتخاب می شود. دستگاه های با ظرفیت و ابعاد بالا به دلیل کارایی بالایی که دارند از قیمت بیشتری برخوردار هستند. از طرف دیگر کانوایرهایی که در طراحی آنها از متریال مرغوب و قطعات با کیفیت ساخت بالا استفاده شده است با قیمت بالایی عرضه می شوند. در آخر قیمت کانوایرهای عرضه شده توسط برندهای معتبر و نام آشنا در مقایسه با دیگر کانوایرها بیشتر است که در هنگام خرید نوار نقاله در کردستان لازم است به این موضوع توجه شود.

خرید نوار نقاله در سنندج، سقز، مریوان، بانه و قروه

چنان چه قصد خرید نوار نقاله در کردستان را دارید بهتر است به فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه کرده تا یک کانوایر با کیفیت و با دوام را خریداری نمایید. در بین فروشگاه های بسیاری که در زمینه عرضه این تجهیزات فعالیت دارند ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که بهترین مدل های نوار نقاله را با کارایی بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد. نوار نقاله هایی که در این مرکز عرضه می شوند در کنار راندمان و قدرت بالا از طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *