جستجو کردن
Close this search box.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

نوار نقاله در کرمانشاه

نوار نقاله در کرمانشاه پای ثابت فعالیت های صنعتی بوده و به بهبود عملکرد و کارایی این بخش ها کمک زیادی می کند. این دستگاه ها به دلیل طراحی خاصی که دارند امکان استفاده از آنها در شرایط کاری مختلف وجود دارد. همچنین با استفاده از نوار نقاله ها می توان انواع مواد با ابعاد و ساختار مختلف را به آسانی از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. با توجه به ویژگی ها و مزایای بسیار این تجهیزات و کاربرد گسترده آنها در بسیاری از حوزه های کاری، در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی نوار نقاله ها به اجزا و قطعات تشکیل دهنده این دستگاه ها، مزایای آنها، کاربردهای نوار نقاله، انواع آنها، نکات مهم در انتخاب این دستگاه ها، قیمت و چگونگی خرید نوار نقاله در کرمانشاه بپردازیم.

نوار نقاله چیست؟

نوار نقاله از تجهیزات متداول و پرکاربرد در سیستم های انتقال بوده که با عنوان تسمه نقاله یا کانوایر نیز شناخته می شود. از این دستگاه ها با توجه به نوع طراحی و ظرفیتی که دارند می توان در جابجایی و انتقال انواع مواد با ابعاد، ساختار و وزن متفاوت استفاده کرد. در برخی زمینه های کاری به دلیل حجم بالای مواد نیاز به استفاده از نیروی اجرایی متعدد بوده که با استفاده از این تجهیزات می توان تعداد این نیروهای اجرایی را کاهش داد.

نوار نقاله ها به دو صورت افقی یا شیب دار مورد استفاده قرار می گیرند که با ترکیب این دستگاه ها می توان مواد را از یک ارتفاع به ارتفاع دیگر نیز منتقل کرد. کانوایرها به دلیل طراحی ویژه ای که دارند فضای کمی را اشغال می کنند و می توان از آنها در سیکل های کاری طولانی مدت نیز استفاده کرد. جنس کانوایر و کیفیت ساخت آن تأثیر زیادی بر دوام آن دارد که در هنگام خرید نوار نقاله در کرمانشاه لازم است به این موضوع توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در آذربایجان شرقی

اجزای نوار نقاله کدامند؟

از جمله اجزا و بخش های مهم در طراحی نوار نقاله ها می توان به بخش الکتروموتور اشاره کرد که قدرت و ظرفیت آن تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی این دستگاه ها دارد. در کنار الکتروموتور از بخش مهم دیگری با عنوان گیربکس نیز استفاده می شود که از طریق آن می توان گشتاور و سرعت خروجی در کانوایر را تنظیم کرد. تسمه یا نوار از دیگر بخش های مهم در طراحی کانوایر بوده که بسته به مدل دستگاه در دو نوع پلاستیکی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساختار نوار نقاله ها از بخش گردانی با عنوان درام استفاده می شود که شامل دو غلتک محرک و متحرک بوده و بخش تسمه بر روی آن سوار می شود. رولیک ها نیز از دیگر بخش های گردان سیستم نوار نقاله بوده که با چرخش خود به بهبود حرکت کانوایر کمک زیادی می کنند. در طراحی نوار نقاله از بخش دیگری با عنوان تسمه سفت کن استفاده شده است که با استفاده از آن می توان میزان سفتی بخش تسمه دستگاه را تنظیم کرد. در آخر کل اجزا و قطعات کانوایر بر روی یک بخش اصلی با عنوان بدنه یا شاسی نوار نقاله سوار می شوند.

اجزای نوار نقاله کدامند؟

مزایای کانوایر در خرید نوار نقاله در کرمانشاه

در کار با نوار نقاله ها در فرایند جابجایی و انتقال کالاها نیازی به استخدام نیروی انسانی بالا نیست که همین مسئله با کاهش هزینه های اجرایی همراه خواهد بود. همچنین با استفاده از مدل های مختلف تسمه نقاله می توان مواد حجیم و سنگین را به صورت مداوم و بدون وقفه از یک مکان به مکان دیگر منتقل کرد. البته مزایای کانوایر فقط به این موارد محدود نبوده و این دستگاه ها به کاهش خطای انسانی در فرایند اجرایی و افزایش ایمنی سیستم و کارکنان کمک زیادی می کنند. در آخر امکان استفاده از نوار نقاله ها در فضاهای کاری کوچک با دسترسی محدود نیز وجود دارد.

نوار نقاله یا کانوایر دستگاهی است متشکل از یک صفحه متحرک که برای جابجایی و انتقال مواد و محصولات در معادن و کارخانجات فرآوری مواد معدنی و صنایع مختلف مثل صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، تایرسازی و غیره استفاده می شود.

انواع نوار نقاله در کرمانشاه

نوار نقاله ها با توجه به نوع طراحی و ساختاری که دارند در انواع و مدل های مختلفی طراحی و عرضه می شوند که از جمله آنها می توان به  نوار نقاله هیدرولیکی، نوار نقاله ناودانی، نوار نقاله اسپیرال، نوار نقاله ثابت، نوار نقاله آکاردئونی، نوار نقاله فرودگاهی، نوار نقاله زنجیری موتور سیکلت، نوار نقاله بارگیری، نوار نقاله بازیافت زباله، نوار نقاله استاکر، نوار نقاله تسمه ای، نوار نقاله غلتکی، نوار نقاله پیاله ای، نوار نقاله شیب دار، نوار نقاله تلسکوپی، نوار نقاله زنجیری، نوار نقاله سنگ شکن، نوار نقاله تونلی، اسکرو کانوایر و نوار نقاله دستچین اشاره کرد. در هنگام خرید نوار نقاله در کرمانشاه لازم است به مدل این دستگاه و نوع شرایط کاری آن توجه شود.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در گلستان

کاربردها کانوایر (نوار نقاله نقاله)

از کاربردهای گسترده کانوایرها می توان به استفاده از آنها در جابجایی و حمل مواد و کالاها در فروشگاه ها، نانوایی ها، صنایع غذایی، کشاورزی و غیره اشاره کرد. البته از تسمه نقاله ها در زمینه های کاری دیگری چون فرودگاه ها، پست خانه ها، انبارها، بخش توزیع و مرتب سازی محصولات و غیره نیز استفاده می شود. همچنین این تجهیزات در بخش تولید و مونتاژ کارخانه ها از کاربرد گسترده ای برخوردار هستند و به افزایش سرعت اجرایی و راندمان آنها کمک زیادی می کنند.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در کرمانشاه

توجه به یک سری نکات قبل از انتخاب و خرید نوار نقاله در شهرهای کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، سنقر و هرسین به خریداران کمک می کند  تا یک محصول با کیفیت و متناسب با شرایط کاری را تهیه و خریداری نمایند. اولین فاکتور مهم در خرید این دستگاه ها توجه به ابعاد نوار نقاله و ظرفیت آن بوده که لازم است بر اساس شرایط کاری انتخاب شود. نوار نقاله های با ابعاد و ظرفیت بالا برای شرایط کاری سنگین مناسب هستند و از نوار نقاله های با ابعاد و ظرفیت پایین می توان برای شرایط کاری سبک استفاده کرد که مقرون به صرفه نیز هستند.

فاکتور مهم دیگر در خرید نوار نقاله در کرمانشاه توجه به نوع و مدل این دستگاه ها بوده که توصیه می شود بر اساس نیاز و شرایط کاری انتخاب شوند. هر کدام از مدل های زنجیری، پیاله ای، تلسکوپی و غیره نوار نقاله به دلیل طراحی ویژه ای که دارند برای شرایط کاری خاصی مناسب هستند. از دیگر فاکتورهای مهم در خرید نوار نقاله در کرمانشاه توجه به کیفیت ساخت قطعات کانوایر و برند سازنده آن بوده که تأثیر زیادی بر کیفیت و دوام آن دارد.

مقاله پیشنهادی:  نوار نقاله در اصفهان

نکات مهم در انتخاب و خرید نوار نقاله در کرمانشاه

قیمت نوار نقاله در کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، سنقر و هرسین

قیمت تسمه نقاله یا کانوایر متفاوت بوده و به عوامل و فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که قبل از خرید نوار نقاله در کرمانشاه لازم است به این فاکتورها توجه کافی شود. فاکتور اول مدل کانوایر بوده که به دلیل طراحی و ساختار متفاوتی که دارند با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. هر چه ساختار نوار نقاله پیچیده تر و زمینه های کاری آن بیشتر باشد قیمت تمام شده آن نیز بالاتر خواهد بود. از دیگر فاکتورهای مؤثر بر قیمت این تجهیزات که در هنگام خرید نوار نقاله در کرمانشاه لازم است بدان توجه شود می توان به ابعاد دستگاه و ظرفیت آن اشاره کرد که تأثیر زیادی بر عملکرد و کارایی آن خواهد داشت. بعلاوه کانوایرهایی که توسط برندهای معتبر عرضه می شوند و از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار هستند با قیمت های بیشتری عرضه می شوند.

خرید نوار نقاله در کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، سنقر و هرسین

برای خرید مدل های مختلف نوار نقاله در کرمانشاه می توانید این دستگاه ها را از فروشگاه های معتبر در این زمینه خریداری نمایید که ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که جدیدترین مدل های کانوایر را با کیفیت و دوام بالا در اختیار خریداران قرار می دهد. نوار نقاله های عرضه شده در این مرکز توسط برندهای معتبر طراحی شده و از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *