جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تولید کننده تجهیزات انتقال مواد و تامین کننده انواع گیربکس های صنعتی با نسبت و توان متفاوت

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله

مزایا و معایب نوار نقاله می تواند اطلاعات مفیدی در زمینه کار با این دستگاه در اختیار کاربران قرار دهد تا متناسب با آن از این تجهیزات در فرایندهای کاری مختلف استفاده شود. در ابتدا لازم به ذکر است که نوار نقاله از تجهیزات پرکاربرد در زمینه جابجایی و انتقال مواد بوده که با عنوان تسمه نقاله  و کانوایر (Conveyor Belt) نیز شناخته می شود. با استفاده از این تجهیزات می توان انواع مواد، اجسام و کالاها را به صورت پیوسته و با بازدهی بالا جابجا کرد. در طراحی و ساخت این دستگاه ها از یک نوار پهن استفاده شده است که از طریق غلتک هایی به حرکت درمی آید. با حرکت این نوار مواد در راستای مورد نظر به صورت افقی یا شیب دار جابجا شده و از بخش مبدأ به بخش مقصد انتقال می یابد.

از نوار نقاله در بسیاری از زمینه های کاری استفاده می شود که از جمله آنها می توان به استفاده از این دستگاه ها در خطوط تولید صنایع بزرگ و کوچک مانند صنایع پتروشیمی، فولاد، مواد غذایی، مواد دارویی، خودروسازی، کارگاه ها، انبارها و غیره اشاره کرد. کار با این تجهیزات به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند با مزایای بسیاری همراه بوده که در ادامه قصد داریم در قالب یک سری عناوین به بررسی مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله بپردازیم که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد.

آنچه خواهید خواند What you are going to read hide

مزایا و معایب نوار نقاله در کاهش آسیب احتمالی به نیروی انسانی

از آن جایی که در فرایند جابجایی و انتقال مواد با استفاده از نوار نقاله ها دیگر نیازی به تماس نیروی انسانی با مواد و کالاها نیست، این موضوع می تواند با کاهش آسیب های احتمالی به نیروی انسانی در فرایند اجرایی همراه باشد. همان طور که می دانید در فرایندهای کاری مختلف ممکن است نیروی انسانی در حین بلند کردن و جابجایی کالاها دچار آسیب های احتمالی شوند که احتمال وقوع این مسئله در کار با نوار نقاله ها به حداقل می رسد.

 

مقاله پیشنهادی:  تسمه نقاله در خوزستان

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله در افزایش راندمان کاری

در هر پروژه اجرایی راندمان کاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و استفاده از تجهیزات کاربردی در این زمینه مانند نوار نقاله ها می تواند نقش مهمی بر این راندمان داشته باشند. استفاده از نوار نقاله ها به جای نیروی انسانی و عملکرد مستمر و بدون وقفه این تجهیزات در جابجایی کالاها می توان به افزایش راندمان و بازدهی فرایند کاری کمک زیادی کند. البته از معایب این کار می توان به حذف نیروی انسانی اشاره کرد که باعث کاهش فرصت های شغلی برای افراد در این زمینه ها می شود.

محصول پیشنهادی: درام نوار نقاله

مزایای نوار نقاله در جلوگیری از تماس با مواد آلوده و پر خطر

از آن جایی که از نوار نقاله ها می توان در جابجایی و انتقال انواع مواد و کالاها استفاده کرد و امکان استفاده از آنها در شرایط کاری سخت نیز وجود دارد، استفاده از این دستگاه ها می تواند یک راهکار مناسب برای انتقال مواد آلوده و خطرناک در شرایط کاری پرخطر باشد. به عنوان مثال استفاده از نوار نقاله ها در کوره های پخت و شرایط کاری که حاوی مواد سمی بوده می تواند از وقوع خطرات احتمالی برای نیروهای انسانی جلوگیری کند.

مزایا و معایب نوار نقاله در جلوگیری از تماس با مواد آلوده و پر خطر

مزایای استفاده از نوار نقاله در تنظیم زمان بندی انتقال کالاها

از آن جایی که این دستگاه ها از قابلیت تنظیم سرعت برخوردار هستند بنا بر نیاز کاری و از طریق کنترل سرعت دستگاه می توان زمان بندی انتقال کالاها را در آن تنظیم کرد. پس از این طریق می توان کالاهای مورد نظر را در بازه زمانی مشخص از یک تقطه به نقطه دیگر منتقل نمود که این قابلیت می تواند به مدیریت هر چه بهتر فرایند اجرایی کمک زیادی کند.

مزیت استفاده از نوار نقاله در گزارش گیری دقیق انتقال کالاها

از دیگر مزایای نوار نقاله ها می توان به استفاده از آنها در زمینه گزارش گیری دقیق انتقال کالاها اشاره کرد که از روی سرعت انتقال نوار نقاله و میزان کالاهای منتقل شده در یک بازه زمانی مشخص می توان به این امر پی برد. با استفاده از این دستگاه ها می توان حجم مواد انتقالی در یک بازه زمانی معین را به آسانی تشخیص داد.

مزایا و معایب نوار نقاله در گزارش گیری دقیق انتقال کالاها

محصول پیشنهادی: بالابر کاسه ای

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله در ایجاد هماهنگی در روال کار

از نوار نقاله ها می توان در حوزه های کاری که دارای یک روال اجرایی مشخص بوده نیز استفاده کرد. همچنین با استفاده از این دستگاه ها می توان در بین بخش های مختلف فرایند کاری هماهنگی مورد نظر را ایجاد کرد که این کار به تسریع فرایند کاری و حذف بخش های بیهوده آن کمک زیادی می کند.

وب سایت Cablevey در خصوص مزیت های استفاده از نوار نقاله ها گفته است: سیستم های نوار نقاله قطعاتی از تجهیزات مکانیکی هستند که برای خودکارسازی انتقال مواد از یک مکان به مکان دیگر در داخل یک تاسیسات طراحی شده اند.  آنها می توانند مواد را در اطراف منحنی ها و از یک ارتفاع به ارتفاع دیگر بدون محدودیت ارتفاع حرکت دهند. سیستم های نوار نقاله مکانیکی دارای کنترل های سرعت هستند که خطر آسیب دیدن محصولات به دلیل سرعت های بالا را کاهش می دهد.

مزایا و معایب نوار نقاله در استفاده از فضاهای بدون استفاده

ممکن است بخش های از فضای کاری به دلیل نوع طراحی و موقعیتی که دارند به صورت بلااستفاده باقی بمانند که در چنین شرایطی می توان از نوار نقاله ها در این بخش ها استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از این دستگاه ها در فضاهای با دسترسی سخت مانند فضاهای نزدیک به سقف نیز استفاده کرد که این راهکار می تواند به افزایش بازدهی فرایند کاری کمک زیادی کند.

مقاله پیشنهادی:  عیب یابی و تعمیر انواع گیربکس صنعتی در ایران

مزایا و معایب نوار نقاله در استفاده از فضاهای بدون استفاده

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله در انتقال بدون وقفه کالا

ممکن است در برخی صنایع و حوزه های تولیدی بنا بر نیاز کاری لازم باشد یک فرایند اجرایی به صورت مستمر (24 ساعته) و با سرعت بالایی صورت گیرد که در چنین حالتی استفاده از نوار نقاله ها می تواند یک راهکار مناسب برای این کار باشد؛ چرا که با استفاده از این دستگاه ها امکان انتقال پیوسته بدون توقف مواد برای یک مدت زمان طولانی وجود دارد.

محصول پیشنهادی: رولیک نوار نقاله

مزایا استفاده از نوار نقاله در عملکرد بدون آلودگی این تجهیزات

نوار نقاله ها به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند استفاده از آنها تأثیر نامطلوبی بر محیط زیست نخواهد داشت. این دستگاه ها در حین فرایند اجرایی آلودگی خاصی ایجاد نمی کنند و همین مشخصه نیز از مزایای کار با این دستگاه ها به شمار می رود. با استفاده از این دستگاه ها می توان آلودگی های زیست محیطی و صوتی موجود در فرایندهای کاری مختلف را به حداقل رساند.

مزایا و معایب کانوایر در عملکرد بدون آلودگی این تجهیزات

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله در کاهش هزینه های اجرایی

استفاده از نوار نقاله ها به صورت مداوم و بدون وقفه باعث افزایش سرعت اجرایی فرایند کاری می شود. از طرف دیگر در صورت استفاده از این دستگاه ها دیگر نیازی به بکارگیری نیروی انسانی در فرایند اجرایی نیست که این موارد خود باعث کاهش هزینه های اجرایی در استفاده از این تجهیزات می شود. تنها نکته منفی در رابطه با این مسئله حذف نیروی انسانی و کاهش فرصت های شغلی در این زمینه است.

مزایا و معایب نوار نقاله از نظر هزینه اولیه راه اندازی

هزینه اولیه راه اندازی نوار نقاله ها در مقایسه با دیگر تجهیزات پایین تر بوده و به همین دلیل این دستگاه ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند و می توان از آنها در شرایط کاری خاص و با بودجه پایین نیز استفاده کرد. ولی چنان چه این دستگاه ها دچار خرابی شوند و تعمیر آنها به درستی انجام نشود، این مسئله می تواند استفاده کنندگان را متحمل هزینه های بالا کند.

مقاله پیشنهادی:  تسمه نقاله در اصفهان

مزایا و معایب نوار نقاله از نظر هزینه اولیه راه اندازی

محصول پیشنهادی: تسمه نقاله

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله از نظر انعطاف ‌پذیری

نوار نقاله ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و می توان ساختار آنها را متناسب با شرایط و نیاز کاری تغییر داد، به همین دلیل امکان استفاده از آنها در شرایط کاری مختلف وجود دارد. با این وجود تغییر در ساختار آنها در برخی شرایط کاری می تواند با کاهش بازدهی و پایین آمدن سرعت اجرایی آنها همراه باشد.

مزایا و معایب نوار نقاله از نظر نگهداری و تعمیرات

این دستگاه ها به دلیل نوع طراحی و ساختاری که دارند سرویس و نگهداری آنها آسان بوده و به تعمیرات کمتری نیاز دارند و از این نظر مورد توجه استفاده کنندگان در بسیاری از حوزه های کاری قرار می گیرند. البته چنان چه این دستگاه ها نیاز به تعمیرات داشته باشند و این کار به درستی صورت نگیرد، می تواند باعث از کار افتادن موقتی یا دائمی آنها شود.

مزایا و معایب نوار نقاله از نظر نگهداری و تعمیرات

مزایا و معایب استفاده از نوار نقاله از نظر ایمنی

نوار نقاله ها به دلیل نوع طراحی و کاربری که دارند از ایمنی بالایی برخوردار هستند. استفاده از این دستگاه ها در فرایندهای مختلف کاری باعث کاهش وقوع حوادث احتمالی در حین کار می شود. از طرفی چنان چه تعمیرات این تجهیزات به درستی صورت نگیرد امکان وقوع حوادث احتمالی در آنها افزایش یافته و همین مسئله نیز بر کاهش ایمنی این دستگاه ها تأثیرگذار خواهد بود.

 

محصول پیشنهادی: پایه رولیک

مزایا و معایب نوار نقاله از نظر پایداری و دوام

نوار نقاله ها جزو تجهیزات پایدار به شمار می روند، به طوری که می توان برای مدت زمان طولانی از آنها استفاده کرد و در کنار آن از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند. نکته قابل توجه در این زمینه این است که در صورت استفاده نادرست از این تجهیزات دوام و طول عمر آنها کاهش یافته و نیاز به تعویض خواهند داشت.

مزایا و معایب نوار نقاله از نظر پایداری و دوام

خرید اینترنتی نوار نقاله

امروزه روش خرید اینترنتی به دلیل مزایایی که نسبت به خرید حضوری دارد به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. در روش خرید اینترنتی نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه و صرف زمان و هزینه های اضافی برای این کار نیست. همچنین در این روش امکان مشاهده محصولات به همراه مشخصات و قیمت آنها از طریق فروشگاه های اینترنتی به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته وجود دارد.  برای خرید اینترنتی نوار نقاله تنها کافی است به صفحات مجازی فروشگاه های عرضه کننده این تجهیزات مراجعه کرده و نوار نقاله مورد نظر خود را سفارش دهید که برای این کار ما فروشگاه ره آوران صنعت قومس را به شما معرفی می کنیم که باکیفیت ترین مدل های نوار نقاله را با دوام بالا و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *